Help problemen in de kooi!!!

Gestart door just-dreaming, februari 22, 2011, 11:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

just-dreaming

hoi allemaal!

tijdje geleden had ik ook gevraagd over wat gekibbel in de kooi. had toen reactie gekregen dat het niet zoveel uitmaakte zolang het maar niet uit de hand liep.

het loopt nu uit de hand!
vanochtend toen ik wakker werd zat er bloed op beide pietjes en op de tralies.
alleen ik zag geen verwondingen. en zaten gewoon weer zoals normaal elkaar te wassen en weer lief naast elkaar.

ik snap het niet meer  :'(.. hebben ze nou echt ruzie of was dit maar eenmalig?

hoop snel op antwoord!!

parkietenwinkel

aiii, dat is schrikken. Van mijn eigen parkietjes kan ik ook vertellen dat het het ene moment ruzie is en vijf minuten later kunnen ze elkaar weer kusjes geven. Nu heb ik twee dames, dus dat is sowiezo wat vaker kibbelen.

Moeilijk te zeggen of het eenmalig is. Bijten ze elkaar veel?

Soms kunnen ze heel boos worden om 1 stukje trosgierst, dus als ik jou was zou ik dat soort situaties in ieder geval proberen te vermijden als je er niet bij bent. Dus zo min mogelijk gelegenheden in de kooi creeëren waarom ze boos op elkaar zouden kunnen worden.

just-dreaming

ze bijten elkaar niet heel veel..
ik heb nu de gehele kooi veranderd wat betreft de inrichting zeg maar.
en het schommeltje waar ze heel vaak om aan het kibbelen zijn er uit gehaald.
misschien dat het even helpt.

Moppers

Het zou kunnen dat een van de twee ergens aan is blijven haken (met een nageltje bijvoorbeeld), zich heeft opgehaald en dat er daardoor bloed is vrij gekomen. Bloed in de kooi en op beide parkietjes wil dus nog niet gelijk zeggen dat het ene parkietje het andere verwond heeft.
Wel is het belangrijk ze nu heel goed in de gaten te houden. Niet alleen om er zeker van te zijn dat ze elkaar niet verwonden, maar ook om er zeker van te zijn dat ze geen risico lopen op vastzitten, blijken haken en zichzelf verwonden. Ga de hele kooi goed na, kijk of je ergens meer bloed ziet dan ergens anders, kijk of je ergens een nageltje of veertje tussen ziet steken. Probeer ook erachter te komen welke parkietje gebloed heeft en waar.

parkietenwinkel

o en nog iets om ruzie te voorkomen. Ik weet niet of je dat al doet, maar twee voerbakken in plaats van één. Vaak willen ze tegelijk eten en levert dat strubbelingen op als je maar één voerbak hebt hangen.