Trosgierst lekker???

Gestart door cinnie, februari 20, 2011, 21:55:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cinnie

Hallo allemaal,

Vraagje, sinds een week heb ik 2 jonge grasparkietjes. Ik heb nog nooit eerder vogels gehad. Lees overal dat ze dat trosgierst zo lekker vinden en dat dat helpt met het tam maken. Maar die van mij zijn er niet echt in geinteresseerd. Wil ze ook weer niet te veel geven.

Iemand tips? Of zoals je overal leest geduld, geduld, geduld  :D en veel met je hand in de kooi zitten?

Doei

Mars

Je kunt eerst eens een stukje in de kooi ophangen en dan ze lekker met rust laten. Meestal ontdekken ze het dan wel binnen een dag.
Het helpt pas bij het tam maken als ze het echt ontdekt hebben.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Mijn parkieten vonden het in het begin ook nog niet echt interessant, nu doen ze er zo'n beetje een moord voor :P
Gewoon even in de kooi hangen, dan ontdekken ze het vanzelf.

parkietenwinkel

Trosgierst is wel heel vet voor parkieten, wat gezondheidsproblemen op kan leveren. Hou dus goed in de gaten dat ze er ook weer niet al te veel van eten.

Ik denk ook dat ze eerst moeten snappen dat ze het kunnen eten. Het is natuurlijk nog nieuw voor hun.

brammetje

hoi allemaal,

ik heet bram ik heb zelf 4 grasparkieten.En ze zijn dol op trosgierst.
En heel veel andere parkieten ook.Maar! maak er geen misbruik van in trosgierst zit namelijk veel vetten!
geef daarom max.een halve trosgierst per week.
je kan er een spelletje van maken door de trosgierst in de kooi te verstoppen.

groetjes bram en mijn parkieten :P 

cinnie

Oeps, even de antwoorden gemist, bedankt allemaal.

Ja ik doe af en toe wat op me hand en ze zijn al zover dat na veel geduld ze op me hand komen zitten om te eten.
Naar mijn idee gaat het allemaal wat langer duren omdat ze met zijn tweeën zijn. Toch nog maar wat geduld opbrengen  :D

Heb ze pas 2 weken dus moet nog alles leren over het gedrag enz.


brammetje

hoi, ik wil je graag helpen met je probeleem,

als de trosgierst niet lukt probeer je gewoon met sla dat vinden ook lekker.
maar als je ze pas een week hebt moet je ze wel de tijd geven om te wennen ongeveer een weekje of 2 aan de mensen en de omgeving. :D dan heb je meer kans.
veel succes!!!.

Doei

pixie

Bij Joepie duurde het ook een tijd voordat hij trostgierst ging eten. Ik denk dat het niet kende uit zijn vorige huis.
Echter, toen hij het eenmaal had geproefd, vond hij het heerlijk!

Dus inderdaad, gewoon in de kooi hangen en even wachten tot ze het ontdekken. Je kan ze er natuurlijk pas tam mee maken als ze weten hoe lekker het is.

Succes

Pino2006

Ik heb net eens weer Trosgierst gekocht (1 jaar geleden dat ik Pino dat gaf  ;)) Toen ik al 5 meter weg was van de kooi ging Pino al scheeuwen dus Parkieten vind het heel lekker (ligt wel aan de parkiet zelf)

Groetjes van Daniellen en een Pootje van Pino  :-*!

BudgieMe

Citaat van: brammetje op maart 16, 2011, 19:57:38


als de trosgierst niet lukt probeer je gewoon met sla dat vinden ook lekker.



Andijvie is beter, zit meer in, sla is gewoon water. ;)

Hier zijn ze wild op andijvie.

JCS

Hm... Mozart is totaal niet geïnteresseerd in trosgierst. Zijn kalkblok, spiegeltje en het schelpenspul vindt hij veel boeiender...
Wat kan ik doen om het hem te laten kennen? Hem uithongeren en dwingen trosgierst te eten lijkt mij wat rigoureus...

Geertje

JCS,

De parkiet negeren en net doen alsof je het zelf heel lekker vindt.

Gewoon wat kleine stukjes in een bakje, zoals je bv met zoutjes zou doen.. en er dan zelf van " eten" terwijl je onderwijl iets anders doet.
Als de baas het lekker vindt is het altijd interessant ;)

Je zou er ook wat van door z'n voer kunnen kruimelen als het een zaadetertje is.





DobbyFloppy

wa betreft groente en fruit ijn die van mij kieskeurig haha.
laatst keek ik toch wel op toen 1 van de 2 probeerde zelf te koekeloeren in de zak met trosgierst, gaater niet op zitten alleen rondje eromheen maar het zag er toch wel heel erg interessant uit. als het meer een durfal was geweest had ie er bijna ingezeten:P
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

JCS

Onder de zinspreuk: nieuwe dag, nieuwe kansen heb ik vanmorgen maar eens wat trosgierst in Mozarts bakje losgemaakt en wat voer erbij gegooid. Het duurde nog geen twee seconden voordat hij op het bakje sprong om te eten, ik kan nu net niet zien of hij ook van de trosgierst aan het eten is, maar dat check ik als ik thuis ben van mijn werk even.

Thanks voor deze tip!

maarten328

Mijn parkieten zijn kieskeurig t.a.v. trosgierst. Het moet niet te droog geworden zijn.. Maar ze lusten het allemaal (en maken er zelfs een beetje ruzie om)!

Caradow

Het is helemaal niet erg als ze trosgierst niet graag eten. Het is tenslotte een lekkernij die je maar met mate mag geven.

lucky15

Hée.

ik hoor ook veel over trogierst..
ik heb alleen geen flauw idee wat het is, als ik het bij google in typ word ik ook niet echt wijzer.. wat is het precies? en waar is het te halen?  :D

Groetjes, en bedankt alvast! :D

BudgieMe

Denk dat dat komt omdat je de S bent vergeten,... ;)

Dit is wel een interessant stukje;

http://www.waterwereld.nu/gierst.php

En gewoon verkrijgbaar in de dierenwinkel.