Pita komt 'logeren'..

Gestart door Mirjam, februari 20, 2011, 11:08:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Ik kreeg van Lisanne gisteren een mailtje doorgestuurd over een popje wat dringend opvang nodig had.
Het popje zat samen met een maatje in een heel klein kooitje bij een oudere dame met een psychiatrische aandoening. Haar maatje is echter deze week overleden en ze zat dagenlang vreselijk te krijsen.. De begeleidster van mevrouw mocht het vogeltje uiteindelijk meenemen en vond opvang in een voliere. Aangezien het nu nog te koud is, moet het popje tijdelijk ergens opgevangen worden.
Pita (zo ga ik dr noemen) is een blauw popje van ca 1,5 jaar oud en mag voorlopig bij ons komen logeren.
Ze is al een paar dagen bij de begeleidster van mevrouw en is al een stuk rustiger omdat ze nu aandacht krijgt.
Als het goed is komt ze op korte termijn en ik ben erg benieuwd!

Dit wilde ik graag even met jullie delen  :D

inge

Wat heb je toch een hart van goud!!!
Het zal het zeker en vast heel goed bij je hebben !!!

Mirjam

Ohhh jongens wat hebben sommige parkietjes toch een k..leven  :(.
Ze is vanmiddag gebracht en het arme ding had in dr leventje nog nooit gevlogen terwijl ze toch al ruim een jaar moet zijn...
Heel stuntelig, net zoals een kuiken wat net uitvliegt, vloog ze uit het veel te kleine kooitje. Ze heeft totaal geen uithoudingsvermogen en is ook veel te mager.
Gelukkig heeft ze wel veel doorzettingsvermogen en zit ze inmiddels bij dr nieuwe/tijdelijke vriendjes  :-*.

Moppers

Het is maar goed dat ze dan lekker bij jou kan aansterken en parkiet kan leren zijn voordat ze naar een buitenvoliere gaat! ;D

inge

#4
Het komt vast allemaal goed bij jou, met alle liefde die je voor hun hebt!!!
Gelukkig is ze goed terecht gekomen succes met Pita ;D

Parkieten-Freak

Ook namens mij heel veel succes met Pita!


Geertje


inge

Hoi Mirjam, hoe gaat het ondertussen met Pitta?
Groetjes

Mirjam

Pita is aan het leren hoe ze parkiet moet zijn. Iedereen die te dicht bij haar in de buurt komt krijgt een pik  ;).
Haar vleugeltjes hangen nogal onnatuurlijk langs dr lijfje. Ik ga er vanuit dat dat komt omdat er nog weinig kracht in zit.
Verder eet ze inmiddels al groente en fruit mee met de rest. Zodra ik een babymaiskolfje in de kooi hang is ze er als de kippen bij.
De anderen laten dr gelukkig redelijk met rust zodat ze de kans krijgt om te wennen en te leren vliegen etc.
Ze is nogal mager in vergelijking met de rest maar ik denk dat ze behoorlijk ondervoed is.
Het enige wat ze kreeg was een bakje zaad en verder helemaal niks.

Ze krijgt gelukkig lekker praatjes en reageert al behoorlijk op me. Ondanks alles wat ze al heeft meegemaakt, doet ze het vrij goed!

Mirjam

Laatste update..
We zijn nu een week verder en ze doet het goed. De 1e paar dagen at ze als een bootwerker en daar maakte ik me zorgen om.
Dat is gelukkig nu over. Bij de oude eigenaresse kreeg ze af en toe een bak zaad en ze heeft waarschijnlijk door dat hier altijd voldoende voedsel is.
De vleugeltjes herstellen zich ook en hangen niet meer zo slap langs het lijfje. Gelukkig is ze ook wat aangekomen en ze vliegt beter en speelt al lekker.
Ik heb besloten dat Pita bij ons blijft  :-*.
Omdat er over een paar maanden een minivoliere gemaakt wordt, heb ik ruimte voor haar.
Ik weet dat ik ze niet allemaal kan redden, maar gelukkig kan ik voor sommige vogeltjes iets goeds doen.

Kleintjes

wat fyn dat t zo goed gaar met Pita! en al helemaal dat ze by jullie mag blyven. Groetjes, succes!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

inge

Leuk voor Pita ;D
Wat leuk om zulke dingen te lezen,succes.
Lijkt wel een triest sprookje met een goed einde!!!
Er staat haar nog een mooi leven te wachten :-*

inge

Hoi Mirjam ,
Hoe gaat het nu met Pitta en Lolaatje?

Groetjes