steeds last van snavel

Gestart door Floyd, februari 20, 2011, 00:53:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floyd

Hooi,

mijn parkietje coco zit al een tijdje lang steeds met zijn snavel,de hele tijd open dicht..open dicht...het lijkt wel alsof hij door zijn mond ademt eigenlijk. Maar het wordt steeds erger het lijkt wel alsof hij zoekt om ze snavel te slijpen. ik heb wel zo'n steentje in de kooi maar die gebruikt hij niet, nu zit ie te knarsetanden, maar volgens mij heeft hij echt pijn, maar zijn snavel ziet er helemaal niet te lang uit? iemand een idee wat dit is?

gr Floyd

Mars

Het open en dicht doen van het snaveltje lijkt op ademnood. Dat kan door angst of door ziekte zijn.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Floyd

Angst kan het niet zijn, hij is ontzettend tam en echt helemaal nergens bang voor.

Aan wat voor ziekte moet ik dan denken?? want vanochtend is hij weer helemaal vrolijk en speels  terwijl hij er gister echt last van had.

Mars

Het is meer een teken van verzwakking. Dus een echte ziekte kan ik je niet geven.
Een soort van ademnood.

Als ik jou was zou ik hem even na laten kijken door een vogelarts. Of in ieder geval zijn ontlasting even laten onderzoeken.

Het is in ieder geval geen goed teken en weet ook dat parkietjes erg goed zijn in het verstoppen van ziekte. Dus juist dit soort symptomen moet je dan wel serieus nemen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Bedoel je niet gewoon het snavelknarsen wat parkieten doen bij ontspanning? Kun je er misschien een filmpje van maken en hier plaatsen?