Niet uit de kooi gaan

Gestart door KikiSorrie, februari 19, 2011, 15:40:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hee,
ik heb voor het eerst de kooi openstaan, met de bedoeling dat ze los rond kunnen vliegen. Op dit moment staat de kooi open, en bij het onderste deurtje hangt een sliert trosgierst. Maar ze gaan er niet uit.....
Kan dit zijn omdat het de eerste keer is? Ik heb de gordijnen dicht gedaan, want ik dacht dat ze anders tegen het raam vlogen, maar volgensmij denken ze dat het slaaptijd is ofzo, want ze zitten nu gewoon te rusten en bijna te slapen.
Zal ik de gordijnen gewoon voor de helft open doen??
Dan zien ze wel dat het dag is en misschien komen ze dan wel.....
Alvast bedankt voor het lezen. ;)
Rinke

lovesbudgies

Laat de gordijnen gewoon dicht, als ze er dan toch uitgaan wil je niet dat ze zich te pletter vliegen tegen het raam.
Waarschijnlijk moeten ze even wennen en komen ze er vanzelf een keer uit.

KikiSorrie

Oké, ik wou ze er net weer uit laten, dus kooi open gezet enzo, en gordijnen voor de helft dicht gedaan, maar ze gingen eigenlijk meteen in slaaphouding zitten. Ze fluiten nog wel een beetje, maar ze denken volgensmij echt dat het slaaptijd is. Maar ik doe ze denk ik toch maar dicht, want inderdaad, als ze er uit gaan, wil ik dat natuurlijk niet zien nee.
Bedankt ;)

lovesbudgies

Het word tegen vijf uur natuurlijk ook al wat donkerder en al helemaal met de gordijnen dicht. Probeer het in het weekend eens
wat vroeger. :)

parkietenwinkel

Mijn parkieten willen 's avonds zelden uit de kooi en overdag juist wel graag. Dus ik kan me voorstellen als je de gordijnenen dicht doet, dat ze dan rustig worden. Daarnaast is het natuurlijk ook nog niet bekend voor ze. Een kwestie van geduld denk ik en zo een zonnige dag als vandaag helpt misschien zodat de huiskamer toch wat lichter is. Ik zou de gordijnen in ieder geval niet open doen, want je bent nooit op tijd met het dicht doen als ze de kooi uit vliegen.

KikiSorrie

Tja, ik heb het gister nog een keer geprobeerd, maar ze gingen er nog niet uit. Ik laat de gordijnen nu wel dicht. Ik ga het voortaan ook alleen maar in de middag of ochtend doen. Ik heb nu geelachtige gordijnen, dus misschien kan ik er iets op verzinnen dat er een soort witachtig gordijn komt, dan zie je veel beter dat het licht is.
Maar ik had ook iets gehoord van 'vogelstickers',ook voor de spiegel of raam. Kan iemand uitleggen wat dat nou precies is? (en waar je het kunt krijgen)
Bedankt voor de reacties, trouwens! :D
Groetjes

Mars

En opnieuw geeft de zoekmachine uitkomst:
Raamstickers
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Drippie

Kun je niet het kooitje open zetten en dan een speeltuintje (heb ik gekocht bij de dierenwinkel) ervoor en dan op het openstaande klepje een speeltje (bv balletje) of iets lekkers leggen? Dat werkte bij mij. Mijn parkiet wilde ook niet uit de kooi, maar toen heb hem er twee keer uitgehaald en zelf weer gelijk in de kooi laten stappen en toen dacht hij dat kan ik ook alleen.

KikiSorrie

Hé, was dit topic bijna vergeten :P
Ik ben al op zoek naar raamstickers, ik dacht dat ze bij de Blokker waren, maar helaas.
Ik ben nu niet echt meer bezig met uit de kooi gaan.
Maar ik heb vanmiddag mijn kamer veranderd, zodat de vogeltjes nog meer uitzicht hebben enzo, maar nu staat de parkietenboom (zelfgemaakt, maar er moeten wat meer speeltjes in) voor de kooi.
Dus als ik nu de kooi openzet dan kunnen ze zo op een tak springen van de boom.
Helaas heb ik bij deze kooi niet een deurtje die als 'ie opengaat een soort platform vormt.
Dat zou wel heel handig zijn, mar het enige wat ik kan doen is trosgierst er naast hangen.
Ik denk dat ik morgen het maar even ga proberen, want 's avonds gaan ze er helemaal niet uit.
Groetjes

lovesbudgies

Knijpertje onder het deurtje en hij staat horizontaal. ;)

KikiSorrie

Ehm... dat snap ik even niet... :-X
Het is echt een deur, net als de voordeur bij ons, en die kan dus niet als een platform volgensmij...
:-[

MissDorien

Kun je niet zo'n plastic zitstok eronder klemmen?
Kost nog geen twee euro. Dat heb ik hier ook.

KikiSorrie

Ik weet niet echt wat je bedoeld. En plastic is niet goed voor de pootjes.
Ik ga trouwens eerst ergens raamstickers scoren, want met de gordijnen dicht gebeurt er echt niks.
Weet iemand waar je die kan krijgen in Leeuwarden, raamstickers?
Groeten :)

Mars

Ja, dat weet ik wel, maar vraag je ouders maar even ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenwinkel


wout-kc

mijn kc komt ook nauwelijks uit z'n kooitje. ik heb 't hok bijna altijd openstaan met een stukje gierst erop en hij wil er wel van eten maar verder gaat-ie niet. speeltjes die in de kooi liggen, liggen ook om de kooi heen maar dat lijkt hem niet zo te interesseren. ik heb 'm ook al een aantal keer op m'n vinger naar buiten gehaald en weer terug naar binnen, zodat-ie weet waar het deurtje is maar dat heeft verder ook geen vruchten afgeworpen..

lovesbudgies

Blijkbaar vindt hij het nog te eng, Wout. Heb geduld.
Een vriendje zou wel eens kunnen helpen om hem meer op zijn gemak te laten voelen.

wout-kc

hij komt er nu wel gemakkelijker uit.
maar in hoeverre zou een vriendje 'm kunnen helpen? daardoor gaat-ie toch juist meer daarmee spelen en word het nog moeilijker om hem tam te maken?
want nu blijft K.C. het liefst nog zo ver mogelijk bij mij uit de buurt als die buiten is..

lovesbudgies

Er zijn heel veel hobbykwekers die hun baby's al tam maken voordat ze verkocht worden. Hierdoor zijn ze veel rustiger bij hun nieuwe baasjes.
KC zal dit voorbeeld al snel volgen en ook minder bang worden. In die zin denk ik dat een vriendje hem zou kunnen helpen. :)