Vincent Heeft Heel Veel Schrik

Gestart door liesbeth, oktober 04, 2005, 17:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesbeth

Hoi
We sinds een week onze eigen parkiet. Vincent is zijn naam. hij heeft echter heel veel schrik. Als je bij zijn kooi komt gaat hij op de grond zitten. In zijn kooi lukt helemaal niet, hij vliegt overal tegen. Ben bang dat hij zich pijn doet. als je eten in de tralies steekt durft hij er  niet van eten. Hij zit dan doodstil op zijn stokje.
wat kunnen we doen?
Is het misschien misschien doordat de parkiet van onze ouders terug naar huis is? Ze hebben nooit samen gezeten.
:(

Kan er iemand op de foto zien of het een mannetje of een pop is? Wij zijn er niet zeker van in de winkel zeiden ze dat het een mannetje was. Maar gedraagt zich niet zo.
:rolleyes:

Dylantjuh

Hoi.

Het is meer wennen, ga heel vaak bij hem zitten en praat rustig tegen hem.

Als je ziet dat hij je wat gaat vertrouwen, dan kan je steeds dichterbij gaan zitten en met je hand in de kooi gaan.
Doe dit een 6 × per dag.
Heb veel geduld het gaat vanzelf wel weer over.
Dus, veel herhalen en veel geduld.
Sucses! ;)

Groeten Dylan.

joey

hallo
Ik sluit mij helemaal bij Dylantjuh aan geduld is een schone zaak.je parkiet heeft tijd nodig om te wennen.De een iets meer als de ander.joey van mij heeft een half jaar nodig gehad om aan mij te wennen maar het is het absoluut waard.Je krijgt er veel voor terug.Een goede raad als je parkietje zo bang is als je met de hand in de kooi komt trek je hand niet meteen terug maar laat de hand rustig even in de kooi.want als jij je hand steeds weg trekt schrikt hij daar steeds weer van,even volhouden zou ik zeggen


                             sylvia joey en ian :D

Safrena

Hey liesbeth

Je hebt je parkietje nog maar een weekje het is dus gewoon een kwestie van wennen voor je parkietje ;)

Met veel oefenen en geduld en liefde komt dit allemaal in orde ;)

Het is wel belangrijk dat je steeds op een rustige manier tegen je parkietje spreekt als je hem eten geeft of in zijn kooi gaat of in zijn buurt bent ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

vele groetjes