knippen of niet????

Gestart door bigkizzzz, februari 16, 2011, 18:57:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigkizzzz

Ik weet dat er heel veel te vinden is over nageltjes knippen. Maar ik blijf twijfelen of de nageltjes van Koko niet te lang zijn.Hoe kun je dat nu het beste zien?
En ik durf ze zelf echt niet te knippen kan ik hiervoor gewoon naar de dierenarts?(Koko vind het niet fijn om vast te worden gepakt in je hand ze raakt dan helemaal in paniek)Ik heb er een foto bij gedaan hoop dat ze duidelijk zijn.
Kan iemand mij vertellen of ze wel of niet te lang zijn?!?!

[verwijderd door de beheerder]

inge

Volgens mij zien ze er perfect uit ;)

KikiSorrie

Ik kan het niet zo goed zien, maar volgensmij is er niks aan de hand!
:)

Moppers

Ze lijken mij prima.
Als je de kooi voorziet van stokken van verschillende diktes met daarbij nog een puimsteenstok, dan slijten de nagels op een natuurlijke manier af en hoef je ze (als het goed is) nooit te knippen.

lovesbudgies

Helemaal mee eens, ze zijn nog niet te lang.

bigkizzzz

Dankje wel allemaal!!! ;D
Koko heeft in haar kooitje 2 puimstokjes hangen en zo'n buigbare tak van de ferplast en nog 3 stokjes gewoon. zelf haar speelboom heeft verschillende diktes(al zijn die wat minder verschillend)
Hoop echt dat ik ze nooit hoef te knippen want dat zou een drama zijn!
Maar hoe zie je nou eigenlijk als de nageltjes te lang zijn???

Mars

Nageltjes zijn niet zo snel te lang. Bovendien als je eenmaal begint met knippen, dan gaan ze sneller groeien.

Als je zorgt voor goede zitstokken (ook wat dikkere maten) valt het wel wat mee. Zijn ze te lang dan kunnen de nageltjes soms in de andere teentjes prikken, scheef groeien of in het pootje zelf krullen.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Hey,
kan iemand mij vertellen wat een pluimstok ofzo is?? Daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord....
En het lijkt me wel handig in de kooi aangezien ik nog niet zoveel verschillende diktes heb.
Iemand ook een idee waar je ze in leeuwarden kunt kopen??
Alvast heel erg bedankt ;)

Mars

Zoek maar eens op pedi perch. Je kunt ze vrijwel overal wel kopen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Daniquev

Ik knip de nageltjes van mijn parkietje als ik zie dat het makkelijk kan.
Dit betekend (voor mij) als de nageltjes stukje verder zijn gegroeid dan de bloedvaatjes. Dus je dan makkelijk kan knippen :)