Wat heb ik allemaal nodig?

Gestart door Nathalie123, februari 16, 2011, 11:57:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nathalie123

Hallo,ik zal me eerst even voorstellen ik ben Nathalie en wil dus graag parkietjes gaan kopen.Ik heb gisteren een tweedehandskooi gekocht van 60 breed en 35 diep en 60 hoog.Het is de bedoeling dat ik in Mei van mijn vakantiegeld een betere/grotere kooi ga kopen.(Ik wil graag een Montana Memphis2)Nu heb ik al mezelf een beetje ingelezen en heb een lijstje gemaakt met dingen die ik nog moet gaan kopen eer ik vogeltjes koop.

Okee komt ie:Badje
                  Voerbakjes die niet te diep zijn
                  Speelgoed
                  Houten zitstokjes(zitten nu plasticen in)
                  Xtra Vital Superpremium zaad voor parkieten(is dit goed voer?)
                  Sepia
                  Gierst

Wat mis ik nog aan mijn boodschappenlijstje?Verder zou ik graag zillen weten of je parkieten die binnen in  huis zitten met zijn tweetjes moet ontwormen en hoe vaak en extra vitamines moet bijvoeren?Ik ben wel van plan om verse groentes en fruit erbij te gaan geven.Alvast bednakt voor jullie hulp!



inge

Hoi allereerst welkom  :)
wat betreft sepia zou ik niet geven is te zout
De xtravital is zeker goed als je wel de gegeven hoeveelheid heeft dat ze zeker alles opeten, en niet alleen de lekkerste zaadjes ;)
Trosgierst mag maar zeker  maar niet teveel.
Over ontwormen kan ik niets zeggen dat laat ik aan de meer ervaren kenner over ;)
Groenten en fruit is super,maar als je xtravital geeft en fruit en groenten zijn bijkomende vitamines niet nodig.
Veel succes ermee!!!
Inge

Moppers

Kromsnavels hebben niet zo gauw last van wormen. Grasjes die binnen zitten hoef je niet preventief te ontwormen.
De sepia kan je inderdaad van je lijstje afhalen. Wat er nog bij moet is een mineralenblokje, grit en maagkiezel. Vergeet ook de bodembedekking niet (je kan kiezen voor vogelzand, corbo of houtsnippers).
Als je het water aan wilt bieden in een extra voerbakje, dan kan dat, anders moet je ook een drinkfonteintje aanschaffen. (dat is een drinkflesje voor vogels)

Nathalie123

Bedankt voor jullie reakties.Zo'n mineralen blokje is dat zo'n vierkant roze krijtachtig ding?Ze lagen bij de Welkoop,maar op de verpakking stond geen tekst dus ik wist niet wat het was.Dit weekend wel naar diverse winkels geweest om naar parkietjes te kijken maar nog geen keuze kunnen maken.Bij de ene winkel waren ze niet echt goed verzorgd(ze zagen er wat "motterig"uit)en bij de andere winkel waren het echt hele flinke parkieten(Engelse??),maar die bij Intratuin en Petsplace zagen er wel goed uit.Alleen wil ik heel graag een hele gele(zo'n Tweety :D )en een blauwe,maar die hadden ze niet.Ik blijf dus rustig verder kijken.

stolkleo

hallo,
ik weet niet waar je woont maar ik heb nog diverse mooie jongen parkietjes zitten ik woon in gouda en heb al diverse parkieten via dit form verkocht het is maar een tip stuur me ander even een pbtje aan stolkleo.
groetjes leo stolk

lovesbudgies

Hey Leo,

Nathalie is geen lid meer van het forum, dus ik denk niet dat ze dit zal lezen, ze kan ook niet reageren.

Groetjes,

Lisanne