kiemvoer bij zooplus nl

Gestart door inge, februari 14, 2011, 19:43:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

  8.  JR Birds Kiemvoer grasparkiet 
Vitaminerijk aanvullend voer van JR Farm, afgestemd op de behoefte enz.....
Las onlangs dat er ook wel vele geintereseerd zijn in kiemvoer heb dit gevonden bij zooplus.nl,bij nieuweheden staat ook bij hoe je het moet doen!!!!

Geertje

Kijk wel heel goed uit met kiemen.

Ten eerste is het op z'n gezondst als de witte kiem nog maar net zichtbaar is. Hoe langer de kiem hoe kleiner de voedingswaarde en hoe gevoeliger voor schimmel.
Ook niet te dicht bij een kachel of iets dergelijks zetten. Teveel warmte is niet goed. Wederom met het oog op schimmel.

ik heb gemerkt dat een te lage temperatuur het kiemen onnodig vertraagd.. gulden middenweg zoeken dus.

Net voor ik het gekiemde zaad aan m'n vogels geef spoel ik het nog even na met wat water met daarin appelazijn. Dat vertraagd/ stopt het kiemproces. Daarna dep ik het droog met wat keukenpapier en geef het de vogels.
Het teveel kan eventueel nog een kleine 2 dagen in de koeling bewaard blijven maar dat doe ik eigenlijk nooit.
Ik kiem beetje voor beetje en zo heb ik elke keer precies genoeg.

Ik gebruik een kiemsetje van plastic met verschillende etages voor het kiemen.
Er zijn meerdere varianten maar deze vind ik het makkelijkst schoon te houden.
Bovendien zorgen de verschillende etages ervoor dat ik elke dag een beetje gekiemd zaad in een bakje klaar heb. En sinds ik deze set gebruik heb ik nooit meer last van schimmel.

Ik heb de ZOO plus mengeling nog niet geprobeerd. Ik bestel meestal een potje via www.valkparkiet.net maar heb afgelopen weekend ook een mengsel bij een dierenwinkel gekocht.
Ga ik van de week uit proberen.

Dus.. niet teveel ineens kiemen, nooit te lang laten kiemen, niet te lang in de koeling bewaren en niet te lang in de kooi laten.
restanten uit de kooi weggooien en niet opnieuw geven.

Maar veel vogels zijn er DOL op en de kans is groot dat je na een paar uurtjes ook helemaal niks meer terugvindt :)

succes!

Geertje






inge

Bedankt voor de informatie ;)
En bedankt om de site door te geven waar jij het besteld, staan veel leuke dingen en niet duur!
Groetjes

Esmee

Ja ik dacht ik zeg het toch maar even; ik heb al meerdere keren wat besteld op Zooplus, ook voor mijn hondje. Vind het een fijne website met snelle levering en hoge kwaliteit producten. Voor als er iemand misschien een beetje wantrouwend was  ;)

Groetjes!