maakt zich bol tijdens rusten

Gestart door richardG, februari 12, 2011, 22:41:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardG

hallo

heb nu 3 dagen 2 parkietjes in mijn bezit , een mannetje en een popje
ze ong 11 weken oud.
ze zijn nog helemaal niet actief met de speeltjes en zitten nagenoeg alleen maar stil op het stokje of schommel ,
wel komen ze al op me vinger zitten , en ze eten ook al wel uit het bakje  en af toe beetje kwetteren , maar merendeel zijn ze stil, is dit normaal gedrag de eerste dagen?

2de vraag
het popje maakt zich bol met opgezette veren als ze rust , of stil zit op het stokje , maar als ik met me vinger in de kooi kom , trekt ze zich weer strak en gaat ze weer op me vinger zitten en doet ze gewoon leul en lief, ontlasting is verder goed , is dit iets om me zorgen over te maken of zou dit allemaal horen bij het gewennings proces?

gr richard

lovesbudgies

Hallo Richard,

dat ze stil zijn is heel normaal, ze vinden alles nog wat eng en moeten nog wennen. Dit gaat vanzelf over.

Het is best moeilijk om zo te beoordelen of het popje ziek is of niet. Heb je misschien een foto van haar tijdens het rusten?

KikiSorrie

Als mijn parkietjes rusten of slapen zitten ze ook altijd boller dan normaal.
Ik denk niet dat het een ziekte is, maar dat ze gewoon ontspannen is.
Knarst ze er toevallig ook bij??
Want dat doen mijn parkietjes wel, en dan zitten ze gewoon lekker te pitten :-*

richardG

alvast bedankt voor de antwoorden , ik zal vd week even een foto erbij zetten dan kunnen jullie die mischien ook beoordelen,
ja niet de hele tijd maar inderdaad ze knarst af en toe wel en zit dan gewoon heel rustig op het stokje of
schommeltje.
En als ik dan met me hand erin gaat of ga praten of fluiten tegen haar trekt ze weer wat strakker met de veren,
gr

Wouter

Dat "knarsen" is een teken van ontspanning, en als je met je hand de kooi ingaat, dan gaat ze weer rechtop zitten, een teken van alertheid. Voor zover ik hoor lijkt het me niets om je zorgen over te maken, maar voor de zekerheid misschien nog een fotootje?

KikiSorrie

Hee,
ik had ook nog even een vraagje hierover, en dat kan denk ik wel in hetzelfde topic.
Mijn oudste parkiet van ong. 2 jaar zit wel heel vaak te rusten. Dan zit hij zeg maar met zijn buikje op de stok en knarst hij lekker en doet zijn oogjes dicht. Maar dat doet hij dus de laatste tijd wel vaak.
Het kan ook komen omdat mijn andere parkiet drukker is omdat ze jonger is en dat hij dan heel rustig lijkt.
Maar voor het geval dat vroeg ik het toch even....
;)

lovesbudgies

Citaat van: KikiSorrie op februari 14, 2011, 15:55:09
Maar voor het geval dat vroeg ik het toch even....

Wat vraag je voor het geval dat? Ik zie geen vraag. :-X

KikiSorrie

Ahumm......
De vraag was dus, if het wel normaal is dat hij zo vaak zit te rusten. Soms fluit hij wel een beetje, amar voor de rest. Soms zit hij ook met zijn kopje tussen zijn veren :-*
Dát was de vraag :)

Wouter

Citaat van: KikiSorrie op februari 14, 2011, 17:40:56
Ahumm......
De vraag was dus, if het wel normaal is dat hij zo vaak zit te rusten. Soms fluit hij wel een beetje, amar voor de rest. Soms zit hij ook met zijn kopje tussen zijn veren :-*
Dát was de vraag :)
Iedere parkiet is verschillend, en de ene parkiet rust vaker dan de ander.
Is het altijd al zo geweest of rust hij pas sinds kort zoveel?

lovesbudgies

Citaat van: KikiSorrie op februari 14, 2011, 15:55:09
Hee,
ik had ook nog even een vraagje hierover, en dat kan denk ik wel in hetzelfde topic.
Mijn oudste parkiet van ong. 2 jaar zit wel heel vaak te rusten. Dan zit hij zeg maar met zijn buikje op de stok en knarst hij lekker en doet zijn oogjes dicht. Maar dat doet hij dus de laatste tijd wel vaak.
Het kan ook komen omdat mijn andere parkiet drukker is omdat ze jonger is en dat hij dan heel rustig lijkt.
Maar voor het geval dat vroeg ik het toch even....
;)


Wil je de volgende keer voor eigen vragen zelf een topic aanmaken?
Nu neem je het topic van Richard over, en dat is niet altijd prettig. Gr. Lisanne

KikiSorrie

Sorry Lisanne,
zal inderdaad de volgende keer even zelf een topic maken.
Maar mijn parkiet deed dit vroeger volgensmij nog niet zo vaak, maar toen lette ik er niet op ;)
Maar ik denk dat hij gewoon vaak rust, dat dat zijn karakter is.
Bedankt!!

lovesbudgies

Dat denk ik ook, maar raadpleeg bij twijfel altijd een dierenarts.

KikiSorrie

Daar dacht ik ook al aan, maar ik denk dat het gewoon zijn gedrag is en dat hij dat altijd al deed maar dat ik dat niet zag.
Dus ik raadpleeg geen arts. Maar toch bedankt!