Kan deze plant?

Gestart door Taz, februari 12, 2011, 11:53:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hoi Allemaal,

Groover schept er een groot genoegen in om in onderstaande plant te spelen... Balanceren op de sprieten... een beetje aan de sprieten trekken... en uiteraard eraan knabbelen...

Ik heb in de giftige plantenlijst gekeken, overal foto's bij gezocht (plantennamen zijn niet helemaal mijn ding... ;) ) maar daar staat ie niet bij...maar toch, voor de zekerheid, kan deze plant kwaad?

Grtz,
Taz

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Hij lijkt op Olifantenpoot. Die is wel giftig. Heb je misschien iets meer info over dit planjte? *kruist vingers en hoopt*
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Taz

of ik iets meer weet.... pfft...

Er de sprieten komen uit een soort bollen. Ze zijn stug en worden heel lang... meer info... tja, ik denk dat ik de olifantenplant maar even google en ga kijken of de afbeeldingen lijken op de plant die ik hier heb...

Taz

ok...

Ik heb even snel gegoogled, maar ik denk niet dat het dezelfde plant is. De sprieten evengoed lijken er verdacht veel op, maar bij mij komen die sprieten echt uit een bol. De foto's van de olifantenpoot toonden allemaal een stam.
Ik heb deze plant al een jaartje of 10, dus ik denk niet dat er bij mij een stammetje gaat komen......


Iemand anders een idee?

Kleintjes

Ideetje: Misschien eens bij tuincentra in de buurt 'n kijkje nemen? Je kan zelfs de plant meenemen, vaak kunnen ze je precies vertellen welke plant 't is :)

Succes in ieder geval!!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

#5
dit is wel een Olifantspoot, latijnse naam is Nolina.
Er zijn soorten die uit stam groeien maar ook uit kleine bol zoals jij hebt.
Ik heb zelf in een tuincentrum gewerkt dus vandaar.
Als je hier kijkt bij deze link: http://www.google.nl/images?hl=nl&q=nolina&rlz=1R2ADFA_nlNL394&hem=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1419&bih=669
hier zie je bij de 1ste foto ook eentje uit bol kun je het zien, er zijn zoiezo 2 soorten ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13