Wat vinden jullie van deze kooi?

Gestart door iris79, februari 11, 2011, 22:04:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iris79

http://www.pets-dream.nl/shop/catalog/popup_image.php?pID=483&osCsid=aac4068964fa89796de92604517de4dd
Ik kon helaas de afbeelding niet kopieren, maar ben benieuw wat jullie van deze kooi vinden voordat ik besluit hem aan te schaffen.

parkietenwinkel

Ziet er uit als een leuke, goede kooi, maar hoe groter de kooi hoe beter zeg ik altijd maar. De spijltjes zijn horizontaal en niet te ver uit elkaar. De vogel kan ook bovenin zitten waar hij zich veilig voelt. Hij kan goed op het dak lopen als hij er uit is. Alleen is de bak waar de poepjes in vallen wel heel laag, dus dan heb je sneller last van troep. Met houtsnippers op de bodem heb je daar wel een stuk minder last van denk ik.
Als je wilt dat je vogel ook vliegt in een kooi kan je het beste een zo breed mogelijke kooi nemen. In de hoogte vliegen ze namelijk haast niet, dan klimmen ze meer.

iris79

Oke dank je wel.
Hij is 64 cm breed.
Is toch wel een acceptabele maat.

MissDorien

Als je 1 parkiet neemt voldoet hij imo wel. Maar wil je er een bij, dan vind ik de kooi te klein.

Kleintjes

Citaat van: MissDorien op februari 12, 2011, 12:32:55
Als je 1 parkiet neemt voldoet hij imo wel. Maar wil je er een bij, dan vind ik de kooi te klein.

IMO = in mijn ogen / in my opinion.

SVP geen MSN taal :) Niet iedereen begrijpt dat namelijk :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

MissDorien

Citaat van: Kleintjes op februari 12, 2011, 14:00:37
IMO = in mijn ogen / in my opinion.

SVP geen MSN taal :) Niet iedereen begrijpt dat namelijk :)
Oh, sorry, ik had verwacht dat iedereen het wel zou snappen. Ik zal er in het vervolg om denken.

Moppers

Het lijkt mij dat ofwel de tralieafstand te groot is, of ik vind de kooi te klein.

iris79

Dit is de omschrijving die erbij staat. De traliaaftsand staat er niet bij, wel dat ie geschikt is voor parkieten. Als dat niet zo was, dan mogen ze dat toch niet schrijven.


PARKIETENDROOMHUIS ZWART

Deze geweldige ruime, maar vooral praktische en prachtig vormgegeven kooi is een ware droom voor uw vogel.

Op het zijdak kan een plateau worden opengezet, waardoor er een extra zitplaats wordt gecreƫrd, zodat uw vogel op zijn gemak de omgeving in zich kan opnemen.
Aan dit plateau is een trapje bevestigd waardoor uw kleine vriend nog gemakkelijker naar buiten kan klimmen.

De ruime toegangsdeur is tevens een aanvliegplateau, als deze open staat.

De 2 van buiten uitneembare voerbakken zijn speciaal ontworpen voor de kleine- tot middelgrote parkieten.
De kleine parkieten kunnen er NIET in vast blijven zitten!!!!

De kooi wordt geleverd inclusief:
- 1 lange zitstok, over de gehele lengte
- 1 korte zitstok, over de gehele breedte
- 1 zitstok op de inhaalbrug.
- 1 trapje,
- rooster
- schoonmaaklade

Afmetingen: 64 x 34 x 64 cm.

Verkrijgbaar in  zwart.

Kortom een zeer complete kooi.
Geschikt voor Engelse parkieten, valkparkieten, catharina's etc etc.






Geertje

quote:

" Geschikt voor Engelse parkieten, valkparkieten, catharina's etc etc."

Iris,

De genoemde parkietensoorten zijn een slag groter dan grasparkietjes.
Doet me alleen maar meer vermoeden dat de tralieafstand wel eens te groot zou kunnen zijn.






Wouter

De tralieafstand ziet er naar mijn mening ook te groot uit..

Moppers

CiteerDe traliaaftsand staat er niet bij, wel dat ie geschikt is voor parkieten. Als dat niet zo was, dan mogen ze dat toch niet schrijven.
Ze mogen schrijven wat ze willen, al schrijven ze dat de kooi uit zichzelf op kan stijgen...

Uit de omschrijving maak ook ik op dat de tralieafstand te groot is.

iris79

Ik heb even navraag gedaan.
De tralieafstand is 12 mm.

StoneArch

De kooi is mijn inziens ook wat aan de krappe kant, zeker voor evt. twee grasparkieten.
Zou i.i.g. in het onderste gedeelte 2 zitstokken in de breedte doen, zodat de grasparkiet wat heen en weer kan vliegen in de kooi.

Bovendien ... 12 mm afstand ... daar kan een grasparkiet z'n kop wel doorheen krijgen.
Zal die zeker proberen als die zich niet thuis voelt of zich alleen voelt in de kooi.

lovesbudgies

Citaat van: StoneArch op februari 14, 2011, 09:47:34
Bovendien ... 12 mm afstand ... daar kan een grasparkiet z'n kop wel doorheen krijgen.
Zal die zeker proberen als die zich niet thuis voelt of zich alleen voelt in de kooi.

Nee, 12 mm is prima. Vrijwel alle grasparkietenkooien hebben een tralie-afstand van 12 mm.

Ik vind de kooi ook aan de kleine kant, dit komt vooral door het lagere stuk. Zo kunnen de parkieten niet van de volle breedte genieten want
ze gaan toch vaak bovenin zitten.

Ik denk dat je voor hetzelfde geld een grotere kooi kunt kopen.

StoneArch

Citaat van: lovesbudgies op februari 14, 2011, 17:23:01
Nee, 12 mm is prima. Vrijwel alle grasparkietenkooien hebben een tralie-afstand van 12 mm.

Heb zelf helaas andere ervaringen ...
Laatst een kleine grasparkiet pop verloren, doordat ze de kop in het voorfront (voor parkietachtigen) van de broedkooi had gestoken en niet meer terug kon.

lovesbudgies

Nestkasten voor grasparkieten horen geen tralies te bevatten. Dus dat is dan sowieso een kastje geweest voor een andere parkietensoort.
Buiten dat wel een heel naar ongeluk.

StoneArch

Citaat van: lovesbudgies op februari 14, 2011, 17:53:11
Nestkasten voor grasparkieten horen geen tralies te bevatten. Dus dat is dan sowieso een kastje geweest voor een andere parkietensoort.
Buiten dat wel een heel naar ongeluk.

Had mijn koppel in een broedkooi ...

Nathalie123

Ik vind het huisjes model niet erg practisch.Het lijkt hierdoor groter dan het in werkelijkheid is.Want ik heb een kooi van 60 breed en 60 hoog en die bied toch meer ruimte voor de vogels.