Stokken in de kooi

Gestart door KikiSorrie, februari 11, 2011, 17:58:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Heee
Ik heb 3 stokken in mijn kooi, en als mijn parkieten er dan een beetje wild op vliegen/landen, dan schuiven ze helemaal heen en weer. Hoe zet ik ze dan ''vast''???

Groetjees ;)

KikiSorrie

Ik wou mijn bericht nog veranderen maar dat kon niet meer ofzo,
maar ik wou nog zeggen dat die 3 stokken van mij niet verschillende diktes hebben. Is dat heel erg? Ik heb ook nog een schommeltje van touw....
Ik had net op de site van Pets-Dream verschillende soorten stoken gezien. Ik heb er een paar opgeslagen ;)
Zijn die goed??

[verwijderd door de beheerder]

KikiSorrie

#2
Topic samengevoegd met dit al lopende topic. Gr. Lisanne

Hee,
de stokken in mijn kooi verschuiven steeds, als de parkieten er op landen.
Hoe houden jullie je stokken stevig op zijn plaats??
Er zitten trouwens gewoon van die spleetjes aan de buitenkanten van het stokje, zo moet hij dus vast blijven zitten.....
Heeft iemand tips??

lovesbudgies

Je kunt ze vastzetten met een tie-wrap, raffia of sisaltouw.

Mars

#4
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=25857.0

Volgens mij is het niet nodig om meerdere topics tegelijk over hetzelfde onderwerp te openen. Als je dan geen antwoord hebt gekregen kun je na een dagje nog eens vragen of iemand toch wil antwoorden.

Even een tip: Door heel veel vragen te stellen, krijg je een beetje dat mensen wat 'vragen moe' worden, dan antwoorden ze minder. Dus kun je beter echt belangrijke vragen wel stellen en de rest bewaren voor een volgende keer ;)
Ook hebben we een zoekfunctie, heb je die al ontdekt, rechtsbovenin?

Soms doet hij het de eerste keer niet, maar als je dan nog een keer op 'zoek' drukt, dan wel. Heel veel van je vragen worden hier al eens gesteld.

Ik bind mijn stokken altijd vast met Sisaltouw (probeer de zoekfunctie maar als je vragen hebt hierover) of als het 'bouwmarkt-houten-stokken' zijn, laat ik mijn vader een klein gleufje aan de zijkant van de stokken maken en schuif ik ze zo tussen twee tralies.

Succes en groetjes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Dankje voor de reacties!
Ik ga inderdaad wat vaker zoeken in plaats van meteen een nieuw topic maken.
Ik heb sisaltouw, en daarmee probeer ik het wel.
Al heb ik niet echt een idee hoe je dat dan moet vastmaken, maar dat zoek ik wel even op :D
Groetjes :)

KikiSorrie

Citaat van: Mars op februari 17, 2011, 22:30:18
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=25857.0
Ik bind mijn stokken altijd vast met Sisaltouw (probeer de zoekfunctie maar als je vragen hebt hierover)

Hee Mars,
ik heb even gezocht op 'stokken met sisaltouw' e.d. maar ik vind niks......
Kun je me iets linken?? Ik heb al gekeken bij jou berichten, maar dat zijn er zó veel.......
Alvast bedankt ;)
Fijna vakantie, trouwens. (Of heb je die nog niet?)

Mars

He dat is nu sneu..  ;D daar bestaat inderdaad geen topic over (voor zover ik weet, uit mijn hoofd).

Maar hier komt het op neer: bind het sisaltouw een paar keer op de punt van de stok (steeds even een knoop er in) en dan aan de tralies vast knopen.
Sisaltouw is wat moeilijk knoopbaar: maak het even nat en leg er minstens 3 knoopjes in (dus drie keer onder elkaar doorhalen, zoals je ook eerst doet als je je veters strikt.)

Let er op dat je geen lange draden of lussen overhoudt.

Mocht het nog onduidelijk zijn, dan kan ik een foto voor je maken. Maar de techniek is vooral handig bij natuurlijke stokken. Voor redelijk rechte stokken is het gemakkelijker om ze te klemmen, door een sneedje aan de zijkant.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..