licht

Gestart door parkietenwinkel, februari 10, 2011, 19:52:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenwinkel

Ik heb gelezen dat het voor het aanmaken van vitamine D voor vogels licht belangrijk is. Het UV licht dat juist die vitamine D opwekt schijnt niet door glas heen te komen. Het is voor mij niet echt makkelijk om in de zomer mijn parkieten buiten te zetten omdat ze in een kamervoliere zitten en mijn parkieten er weinig voor voelen om in een klein hokje gezet te worden. Bovendien kan je ze natuurlijk in de winter helemaal niet buiten zetten.

Nou heb ik gelezen over een volspectrum lamp die dan wel voor de aanmaak van vitamine D zorgt. Heeft iemand daar ervaring mee? Weten jullie hoe ver je zo een lamp van de kooi moet hangen en hoeveel uur hij aan moet?

Mars

Ik heb zo'n lamp, maar gebruik hem eigenlijk niet (dus als je interesse hebt).
Je kunt hem volgens mij op een afstandje van een halve meter tot een meter zetten en elke dag een half uurtje schijnt al heel goed te zijn.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenwinkel

Bedankt voor je bericht over de lamp.

Ik heb wel interesse in de lamp. Ik zie alleen dat je helemaal in Leeuwarden woont, hihi. Ik woon in Maarssen, dat is vlak bij Utrecht. Dus dat is wel een heel eind rijden.

Groetjes,
Lisa

Mars

Daar heb je postbedrijven voor. PB me maar even.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenwinkel

Hoi Mars,

Ik heb je een aantal keer een PB geprobeert te sturen maar ik denk dat je mailbox vol zit, want hij doet het niet.

Groetjes,
Lisa

parkietenwinkel

Sinds gisteren heb ik dan zo een speciale vogellamp staan. Het bijzondere is dat ze normaal aan al het nieuwe in en om de kooi moeten wennen. Maar binnen 5 minuten zat Jojo al zo dicht mogelijk bij de lamp, te zonnebaden. Die lamp heeft echt een aantrekkingskracht op haar, zo bizar. Zorro vind de lamp wat minder interessant. Ik denk dat ik er een zeer goede koop mee heb gedaan, gezien de reactie van Jojo.

Daniquev

klinkt goed. is het echt zo belangrijk?
ik heb mijn parkietje namelijk nooit buiten staan..
hoe duur is zo'n lamp?

parkietenwinkel

Hoi Daniquev,
Ik denk het wel, want mensen krijgen ook een vitaminetekort als ze nooit buiten komen. Het gaat dan om vitamine d, belangrijk voor energie.
De lamp die ik heb kostte 37,-. Er waren ook goedkopere, van 17,-. Dit waren tl-buizen, dus dan moeten die ook nog ergens inpassen. Die van mij ziet er uit als een spaarlamp, gewoon met een grote fitting.

pixie

Naar aanleiding van dit topic ben ik op zoek gegaan naar zo'n lamp, maar niet gevonden, of ik weet niet zeker of het de goede is.

Kan je misschien laten weten welke lamp je precies hebt gekocht, of heb je misschien een linkje?

Thx!

JCS

Gewoon met mooi weer je kooi buiten zetten met voor een gedeelte een lap erover heen voor schaduw. Mozart heeft woensdag heerlijk zitten zonnebaden 8)

parkietenwinkel

Www.Vogelkelder.nl
En buiten zetten werkt natuurlijk ook. Alleen bij mij thuis wordt dat wat lastig omdat ze in een kamer oliereserves zitten. Die zet ik niet even buiten.... Was natuurlijk een goedkopere oplossing.

Caradow

Citaat van: Zorro&Jojo op maart 25, 2011, 18:24:28

in een kamer oliereserves zitten.

Ik geloof dat ik weet wat je bedoelt, maar dit klinkt wel erg luguber ;)

Moppers

Renate mag dan begrijpen wat je bedoelt met een kamer oliereserves, ik niet...

En de juiste link: http://www.de-vogelkelder.nl/ ;)

BudgieMe

#13
Link geknipt, werkte op de een of andere manier niet meer. Zal er een paar andere voor terug zetten. Gr. Lisanne

Je hebt een daglichtlamp nodig met hoogfrequente armatuur.

http://www.handelsondernemingspiering.nl/webwinkel/true-light-lampen
http://www.geonshopping.nl/shop/Arcadia-Bird-Lamp-p-138.html