Uitgebroken...

Gestart door Taz, februari 10, 2011, 18:13:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Ja hoor, dat heb ik weer...

Ik kwam vannmiddag terug van mijn werk, zit Groover pontificaal boven op zijn kooi... Wat blijkt, heeft ie dus gewoon zijn voederbakje weten te openen... Ik vond 'm gisteren al zo aandachtig kijken toen ik het voer ging verversen, maar nu weet ik dus waarom!

Hieronder staat een klein fotootje van zijn voederbakje. Bertus heeft daar dus nooit de moeite voor genomen om hem open te duwen en eigenlijk ziet het bakje er best wel deugdelijk uit!

Iemand tips of trucs? Ik heb namelijk geen klepjes om de gaten in de kooi zelf dicht te maken, het bakje moet er dus blijven hangen... Intensief aan de slag met tape???

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Een plakbandje wil wel helpen, of voorzichtig 2 gaatjes boren/smelten en daardoorheen een touwtje. Dan kun je het bakje makkelijker vullen en krijg je niet van die plakranden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Taz

... nu ben ik visueel ingesteld, maar ik geloof niet dat ik snap hoe en waar ik de touwtjes er doorheen ga smelten.... :-\

Doe ik dat dan door het klepje en het bakje??? Of vanaf de kooi een touw door het klepje???

parkietenwinkel

Hihi, leuk zo een brutale parkiet.
Klepjes om de kooi dicht te maken kan je meestal gewoon in de dierenwinkel kopen, ten minste ik heb ze al een aantal keer gezien. Dan zou je een losse voerbak in de kooi kunnen doen. Als je de klepjes niet kan vinden wil ik ook wel bij ons bij de dierenwinkel voor je kijken.

Taz

Misschien is dit wel het slimste! Dank je voor deze tip...  ;D

Ik denk wel dat ik 't ga vinden, dank je voor het aanbod. Ik heb nog gewoon van die voederbakjes liggen, die buiten de kooi staan. (van die 'buizen' zoals de watervoorziening van knaagdieren enzo...)

Mars

 ;)
Nog even ter uitleg: een gaatje in het puntje van het dekseltje en een gaatje tegen de rand van het bakje (dicht bij het dekseltje): dus zeg maar een cm van elkaar af. Een wat langer stuk sisaltouw er doortrekken en een knoopje maken,dat je gemakkelijk los krijgt (aan de buitenkant).

Maar goed, misschien vind je wel een paar goed afdekplaatjes.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Mijn kruiperkooi heeft precies dezelfde bakjes en klepjes. Ik heb de kooi al minstens 6 jaar, er hebben 6 verschillende parkieten in gezeten, en nog nooit is er een in geslaagd het klepje te openen. Terwijl er twee bij zaten die in het bakje gingen zitten.
Als ik het klepje sluit, moet ik hem goed aanduwen wil hij echt dicht zitten. Dan hoor je een klik. Misschien dat bij jouw kooi de stukjes waarmee hij klikt wat zijn versleten of niet lang genoeg zijn.

Taz

Heb net uitgebreid de kooi schoongemaakt, en kwam tot de conclusie dat het mij best veel moeite kostte om het klepje open en dicht te krijgen... Dus er is niet zo heel veel versleten.

Gistermiddag trof ik Groover nagenoeg opgerold in zijn voederbak aan. Toen is het klepje niet open gegaan.

Zou ik....???  :o

Moppers

Dat kan. Het is bij mij wel eens voorgekomen dat iemand die voor mijn parkieten zorgde in ieder geval de laatste dag het klepje niet had dichtgeklikt. Gelukkig zijn de parkietjes die toen in de kooi zaten niet de meest avontuurlijke parkieten ooit...
Vergeten is menselijk. Ik zou het eens testen. Laat het klepje niet dichtgeklikt als je in de kamer bent, maar negeer hem. Als hij zich er dan uit wurmt, dan heb je de oorzaak waarschijnlijk gevonden.

parkietenlover

met de tape zou ik zeker niet aan de slag gaan maar probeer eens een nieuw voederbakje