Sylva bang voor Nasty

Gestart door MissDorien, februari 09, 2011, 15:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissDorien

Ze zijn nu meer dan een week al samen, ook tegelijk los en in principe gaat dat heel goed.
Alleen is Sylva (mijn oudere vogel) best erg bang voor Nasty (de nieuwe vogel).
Zodra Nasty begint te fladderen vliegt Sylva in paniek zo snel mogelijk weg.
Verder negeert hij Nasty volkomen, terwijl Nasty juist erg geïnteresseerd is in Syl.
Ook wil Nasty erg graag in Sylva's kooi gaan zitten. De kooien kunnen helaas niet naast elkaar staan maar staan zo'n anderhalve meter van elkaar af.
Hoe kan ik Sylva het beste aan Nasty laten wennen?

Mirjam

Volgens mij is het een kwestie van geduld hebben.

Bij mij duurde het een poosje voordat het mannetje en het popje elkaar echt goed konden verdragen.
Nu zijn ze echter elkaars grote liefde en hebben ze saampies al een nestje gehad...

MissDorien

Oke, dus het kan wel meer dan een maand duren ofzo?
Het is niet dat ze elkaar niet mogen, maar dat Syl echt bang voor hem is.

Mars

#3
Ik heb wel gehad dat het een maand of 3 duurde. Dus ja, geduld hebben :)

Verder heb je stelletjes die lekker elkaars veertjes verzorgen en eten voeren en koppels die elkaar vooral in broedtijd lief vinden. Daar is ook niets mis mee (mijn koppeltje gedraagt zich altijd heel wisselend, maar zijn dus niet zo van het pluizen en knuffelen, maar heeft wel samen 11 kleintjes grootgebracht ;) )
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

MissDorien

Goed, ik zal geduld hebben, ook al is dat niet mijn sterkste punt. Het zijn overigens twee mannetjes ;)

parkietenwinkel

Zorro en Jojo hadden aan het begin heel veel ruzie, maar na een half jaar zijn ze eindelijk echte vrienden geworden. Ik was ook bang dat het nooit maatjes zouden worden maar toch! Dus het kost tijd. Vooral natuurlijk omdat jouw ene parkietje geen andere parkieten meer gewend is. Dat is natuuurlijk ook allemaal een beetje eng. Wedden dat Sylva snel nieuwschieriger wordt! Trouwens dat hebben mijn vogels ook wel hoor, als de een begint te vliegen, gaat de ander ook vliegen. Ik denk dat dat iets is uit de natuur. Dan heb je ook dat vogels met zijn allen bij gevaar opvliegen. Dus dat kan ook gewoon een natuurlijke reactie zijn dat Sylva ook begint te vliegen.

KikiSorrie

Ik heb 4 weken geleden ook ene parkietje erbij gekregen, en mijn 2 zijn nu ook al maatjes.
Nog niet een stel (het zijn wel mannetje en popje) maar ze zijn aan elkaar gewend.
Over dat als de een vliegt doet de ander het ook, dat zie ik ook wel eens, maar dan dat mijn nieuwe parkiet de ander nadoet. Als Sorrie (mijn oudste parkiet) naar de sepia gaat, doet Kiki dat ook.
Wel grappig om te zien :D

MissDorien

Even een updateje:
Het ging alweer een stuk beter, daarom heb ik net besloten ze bij elkaar te zetten.
Nasty vindt het helemaal geweldig, ook Sylva is nu erg nieuwsgierig en voelt zich schijnbaar veel zekerder nu hij Nasty in zijn eigen veilige omgeving ontmoet.

MissDorien

Sylva maakt Nasty nu het hof, zingen en zoenen, zijn hele repertoire haalt hij uit de kast. En Nasty vindt het allemaal even interessant.
Voor de zekerheid heb ik voerbakjes en waterbakjes dubbel geplaatst, per kant van de kooi, maar ik denk dat het allemaal wel snor zit  ;D

parkietenwinkel

oooo, wat leuk!!! Goed joh!!! Missie geslaagd toch! Happy birds, meer kan een mens zich niet wensen.