Druk gedrag.

Gestart door Esmee, februari 09, 2011, 15:22:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esmee

Mijn parkietjes zijn sinds vanochtend ineens heel druk, ze springen van stokje naar stokje en gaan in de tralies springen, ook gaan ze heel hard schreeuwen. Dit gedrag was normaal ook wel eens, maar niet zó vaak.

Ik heb mijn parkietjes nog niet zo heel lang, nu bijna een week. Zou het kunnen zijn dat ze zich gewoon nu pas thuis voelen?
Of misschien dat ze blij zijn omdat de zon schijnt? Of dat ze aandacht willen?

Ik heb ze namelijk gisteren behandeld met vaseline, omdat ze last hebben van schurftmijt. Toen moest ik ze vastpakken en daar waren ze niet echt blij mee. Ik dacht dat het misschien daarmee te maken kan hebben?

Ik vind het niet echt heel erg, maar het moet natuurlijk wel positief zijn van hun kant uit, want het lijkt er een beetje op alsof ze bang of gestresst zijn...

parkietenwinkel

Het kan best dat ze zich nu pas thuis beginnen te voelen. Meestal zit een parkietje als het net in een nieuwe 'woning' is geplaatst een tijd stil op de stok en fluit nauwelijks. Als ze zich wat meer thuis voelen gaan ze ook meer kletsen en kabaal schoppen.

Het kan inderdaad ook zijn dat ze gestressed zijn, maar dat is een beetje afhankelijk wat je onder schreeuwen verstaat. Je hebt namelijk parkietengeluid dat je zou kunnen verstaan onder schreeuwen, maar wat eigenlijk heel normaal is, ze zijn dan juist vrolijk. Maar je hebt ook dat ze schreeuwen uit paniek. Luister op youtube even naar wat andere vogeltjes, dan zal je misschien duidelijker worden of het een normaal geluid is.

Eten ze goed? Parkieten worden ook onrustig als ze trek hebben. Ze hebben misschien nieuw voer en eten daar misschien nog niet alles van.

Esmee

Citaat van: Zorro&Jojo op februari 09, 2011, 17:59:36
Het kan best dat ze zich nu pas thuis beginnen te voelen. Meestal zit een parkietje als het net in een nieuwe 'woning' is geplaatst een tijd stil op de stok en fluit nauwelijks. Als ze zich wat meer thuis voelen gaan ze ook meer kletsen en kabaal schoppen.

Het kan inderdaad ook zijn dat ze gestressed zijn, maar dat is een beetje afhankelijk wat je onder schreeuwen verstaat. Je hebt namelijk parkietengeluid dat je zou kunnen verstaan onder schreeuwen, maar wat eigenlijk heel normaal is, ze zijn dan juist vrolijk. Maar je hebt ook dat ze schreeuwen uit paniek. Luister op youtube even naar wat andere vogeltjes, dan zal je misschien duidelijker worden of het een normaal geluid is.

Eten ze goed? Parkieten worden ook onrustig als ze trek hebben. Ze hebben misschien nieuw voer en eten daar misschien nog niet alles van.

Ik dacht dat ze die eerste fase al voorbij waren, want ze waren al best vrolijk aan het kwetteren en spelen.

Het is nu trouwens weer over, heel gek, misschien teveel energie ofzo. Of toch aandacht tekort.
Ik denk wel echt dat het schreeuwen was, omdat ik weet dat ze best veel geluid kunnen maken, maar hier schrok ik echt van.
Zal er even op letten of het nog terug komt.

Ik zou het je graag laten horen hoe het klinkt door een voorbeeld op een youtube filmpje, maar ze gaan reageren op de parkiet in het filmpje waardoor ik het geluid niet meer hoor :P

P.S. Ik vind jouw parkiet (op je plaatje, neem aan dat die van jou is?) erg mooi!  :)

parkietenwinkel

Nou gelukkig schreeuwen ze nu niet meer. Wat gek toch. De mijne kunnen ook wel flink kabaal maken als ze ruzie hebben trouwens. Dat is inderdaad een ander soort geluid waar je flink van kan schrikken. Echt zo een stressgeluid.

Haha, dus ze vinden de filmpjes wel leuk.

Ja, dat is Zorro. Dankjewel voor je compliment.

Viooltje

Momenteel zijn Robin en Ringo ook drukker dan normaal.
Het wordt tenslotte ook vroeger licht en later donker.
Bij het vliegen kunnen we het ook merken. Ze vliegen langer door dan normaal.
En ging Robin, het popje, eerst achter Ringo, het mannetje, aan nu is het vaak andersom.