parkiet in heet water gevallen

Gestart door mandytlili@ziggo.nl, februari 09, 2011, 13:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mandytlili@ziggo.nl

Mijn parkietje is in een bakje met heet water geland in de keuken. Ik heb hem gelijk afgespoeld met koud water.
We geven hem nu met de hand eten en hij gaat zelf naar zijn drinkbakje. Ik zie wel dat hij magerder is geworden en hij fluit ook niet meer als ik naar hem fluit.
Hij slaapt veel in zijn kooi of op de tafel maakt niet uit.
Zijn anus is steeds vies van de ontlastong die blijft plakken, dat probeer ik schoon te maken met een watje met lauw water.
Omdat ie zo zwak is durf ik er niet mee over straat naar een DA. Bang dat ie kou vat.
Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt?!

Mars

Je zult echt met hem naar een vogelarts moeten.
Je schrijft niet wanneer het gebeurt is, maar uit je verhaal haal ik dat hij waarschijnlijk flink kou gevat heeft of water in zich gekregen heeft ofzo. Daar moet echt iemand naar kijken, anders gaat hij het niet overleven.

Zet hem intussen warm (cv hoog aan of warmtelamp).

Je kunt hem vervoeren door een doek over de kooi te doen, dan zal de kooi minder van invloed zijn.

Sterkte er mee.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Wanneer is dit gebeurd? Zijn er brandwonden (of is er ander uiterlijk letsel) zichtbaar?




mandytlili@ziggo.nl

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ben inmiddels naar de DA geweest. Hij heeft een tweedegraads verbranding aan zijn buikje. Ik heb wondzalf gekregen en een pijnstiller (druppeltjes).
Ik had gisteren zijn voerbakje al ter hoogte van zijn zitstokje gehangen, zodat hij er beter bij kon. En hij heeft inderdaad goed gegeten. Drinken gaat ook goed, dus ik denk dat Puk er weer bovenop komt. Hij begon vanmorgen al weer zachtjes te fluiten!!  ;D

Kleintjes

Ach jeetje.. arm hummeltje. Verstandig dat je naar de DA geweest bent  ;D

Even 'n vraagje: Hoe kwam 't eigenlijk dat hij in heet water terecht kwam? (leermoment voor iedere forummer, als je dat goed vindt :) )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses