pellets

Gestart door inge, februari 08, 2011, 20:09:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Hoi iedereen,ben sinds zaterdag bezig met het proberen mijn grasjes op harissons over te zetten.
IK doe het met het overzetschema als volgt,dag 1, 90 procent zaad 10 procent pellets
Dag 2, hetzelfde
Dag 3, 100 procent zaad en wat pellets erbij
Dag,4, 80 procent zaad en 20 procent pellets
Enzoverder,tot ik op 100 procent pellets zit en dat is op dag 27.
Ben ik goed bezig zo? In ieder  geval tot nu toe krijg ik elke dag de pellets mooi terug :(
Groetjes ;)

Moppers

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Er zijn al heel veel topics over pellets en de verschillende manieren van overzetten.

inge

Ja die heb ik gebruikt,maar er staan er meerdere op.
Heb deze dan maar genomen,maar vindt wel dat het lang duurt eer ze dan helemaal over zijn.
Dat hoop ik dan toch dat ze ze dan uiteindelijk  ook gaan eten.

lovesbudgies

Deze methode kan juist heel gevaarlijk zijn. Als je vogeltjes geen pellets eten dan krijgen ze steeds minder zaad en gaan dus afvallen.
Blijf in ieder geval wegen! :)

inge

Dankjewel  ;)dan nog maar eens zoeken misschien om een ander overzetschema .
Dan best dit weekend misschien terug beginnen en de korte pijn!Want wegen gaat niet bij iedereen .
Toch bedankt

Mars

Ja, dat raden we je eigenlijk meestal aan: de harde manier.
En wees zelf niet te lief, maar houd ze goed in de gaten. Wegen is niet noodzakelijk: gedrag bekijken wel (druk om eten zoeken/bedelen is prima, slapen/suffen niet (uiteraard afwijkend van wat ze anders doen).

Zet je er meerdere tegelijk over?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

inge

Dankjewel ,ja ga proberen er vijf over te zetten.
Maar ze zitten wel niet alle vijf samen, een kooi van twee en een van drie!
Ben benieuwd,ga dan maar dit weekend opnieuw starten dan kan ik ze beter in de gaten houden!!! ;)

Mars

Over het algemeen is dat een voordeel: als er maar eentje wat gaat zitten rommelen in de pellets, dan volgen al snel de anderen.

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

inge

Bedankt,zal het nodig hebben denk ik ;)

inge

Deze avond pellets aangeboden.
Hier krijgen ze elke avond hun nieuwe portie.
Deze avond dus hun eerst portie pellets zonder x-travital.
Hoop dat het een goeie start is ze hebben al veel in de eetbakjes zitten rommelen ;D
Dus morgen heel de dag volhouden, ben benieuwd en morgen avond dan voor ze gaan slapen een stukje trosgierst aanbieden ,niet meer?
Ben bang als ze niet gegeten hebben en ik ze meer dan een stukje trosgierst ga geven dus beetje zaad dat ze dan zeker niet zullen proberen!
Is het dus verantwoordt ?
Dus nu pellets gegeven, laten staan tot morgen avond ,dan stukje trosgierts en maar wachten tot ze ervan eten.
En indien nog niet dan maar zondag middag weer zaadjes geven om even aan te sterken of alleen maar trosgierst?
Alvast bedankt voor de raad ben inieder geval al blij dat ze zitten te rommelen .
Eentje rammelt al met de eetbak en maar fluiten denk dat ze honger hebben.
Van mijn gevoelig klein hartje maar een paar dagen een sterker maken :D
Groetjes ;)

IceParkiet

Hoe gaat het inmiddels???

inge

Durf het bijna niet te zeggen,maar ze zitten al weer aan de x-travital :-[
Weet dat het flauw is maar kreeg het niet over mijn hart !!!
Toch bedankt voor de interesse ;D

Parkieten-Freak

Citaat van: inge op februari 13, 2011, 08:57:22
Durf het bijna niet te zeggen,maar ze zitten al weer aan de x-travital :-[
Weet dat het flauw is maar kreeg het niet over mijn hart !!!
Toch bedankt voor de interesse ;D


Dat mag je gerust zeggen hoor.
Als je je parkietjes XtraVital geeft en daarnaast nog wat aanvullende gezonde etenswaren, is dat ook prima!


inge

Dankjewel ;) het was mijn bedoeling over te schakelen op pellets omdat ze niet alles opaten van de xtravital.
Maar dat was mijn schuld omdat ik ze teveel gaf !!!
Nu Had ik de laatste tijd ze gegeven wat maar mag, en nu eten ze wel alles op behalve de rozijnen.
Maar wou toch nog even proberen had toch al de pellets besteld!
En ja, ze krijgen ook nog andere dingen al eten ze niet veel maar blijf het aan bieden en wordt alsmaar beter ;D
Dus we gaan verder met de xtravital en fruit en groente en veeeeeeeeeeeeeeeel liefde :-*
Groetjes

lovesbudgies

Het is echt niet erg hoor, dat je gestopt bent met overzetten. Je moet er wel zelf voor de volle 100% achter staan, anders krijg je ze nooit over.
De meeste mensen hebben ook extra redenen om hun vogels over te zetten, bv een parkietje met een slechte weerstand, of een die onverteerde
zaadjes in de ontlasting heeft. Dan ben je vaak extra gemotiveerd.

Met Xtravital en een gevarieerd dieet met groenten en fruit kom jij er ook wel.