Trillende vleugels

Gestart door wouzzzer, februari 07, 2011, 12:39:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouzzzer

Beste lezers,

Ik heb nu iets meer dan een week een parkietje, zij is ongeveer 11 weken oud. mijn parkiet ziet opzich gezond uit. (mooi verenpak, fluit lekker, slaapt op 1 pootje, eet goed) maar sinds 2 dagen houdt ze soms der vleugeltjes iets van der lijfje af en die gaan dan een beetje trillen. Ik begrijp niet goed waarom zij dit doet misschien dat iemand een idee heeft. (Ze strekt ook vaak haar vleugels)

Hopelijk kan iemand me helpen, ik hoor graaag jullie reactie!

Groeten,
Wouter

parkietenwinkel

Dat kan volgens mij meerdere oorzaken hebben. Dat je parkietje een beetje bang is en gestressed of dat het parkietje het warm heeft en de warmte op die manier kwijt probeert te raken. Het is natuurlijk wel allemaal nieuw voor je parkietje als ze net een weekje bij je is. Misschien moet ze nog wennen aan de nieuwe situatie. Je kan kijken of het minder wordt als je wat meer op een afstand van de kooi blijft.
Als je twijfelt of het een andere oorzaak heeft, kan je altijd naar een vogelarts gaan.

wouzzzer

Bedankt voor je reactie!

Heb het nu een paar weken aangekeken en nu sinds een week is het me niet meer opgevallen dat ie raar doet met zijn vleugeltjes. mijn parkietje is nu erg vrolijk en blij! Dit topic kan gesloten worden.