Lekkernij tips

Gestart door KikiSorrie, februari 06, 2011, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Dit forum is geopend om lekkernijen te delen met elkaar :D
Ik heb net een bedacht, maar nog niet uitgeprobeerd.
Je neemt een halve paprika en daar doe je dan stukjes wortel, komkommer, appel, peer en nog veel meer in, alles wat je parkietjes lekker vinden :)

Wie weet nog meer???

Groetjes mij ;)

Mars

Mijn vogeltjes zouden echt enorm geintimideerd zijn door zo'n halve rode paprika, veel te groot, rood en eng ;)

Bovendien komt alles onder de rode paprika te zitten, liggen de stukjes overal enz.. En is het veel te veel.

Maar ik zal ook een bijdrage doen  ;) :
Het is voor parkietjes goed om naar eten te zoeken: verstop het dus in iets. Bijvoorbeeld een stukje trosgierst in een 1/2 wc rolletje en dat ophangen. (stukje wc papier er onder om het wat op te hogen, je parkietje laten zien dat je er wat lekkers in stopt).
Of op een houten boomstammetje (sommige van ons hebben zo'n hardhouten) in alle gaatjes zaadjes stoppen.

Het eten zoeken is goed voor de beweging, 'onderzoeken bevorderen' (dus meer durven), goed tegen verveling en lijkt op het oergedrag van eten zoeken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Bedankt voor de tip!! ;)
Maar mijn parkieten houden nog niet echt van fruit en groente, dus moeten ze daar eerst maar aan wennen. Nog een methode daarvoor???


lovesbudgies

Een heel leuk idee dit topic, maar het bestaat al!
Zullen we hier verder gaan? http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=16458.0