Touw....

Gestart door KikiSorrie, februari 06, 2011, 13:49:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hee parkietenliefhebbers,
ik lees heel veel over 'sisal touw'. Dat ken ik niet??
Ik ga binnenkort een parkietenboom maken, en dan wou ik in die boom een zitstok vastmaken, maar ik ga gewoon touw gebruiken. Moet je persé dat soort 'sisal touw' hebben? Want dat kan ik nergens vinden in de winkel.
Alvast bedankt ;)
Groetjes mij

Mars

Ik weet niet wat jij onder gewoon touw verstaat..
Maar het idee achter sisal touw, of ongebleekt katoen of henneptouw is dat er geen plastic in verwerkt zit (of andere chemische middelen) en dat je parkietjes dat dus ook niet binnen krijgt met knagen. En dat doen ze graag... knagen aan touw ;)


Even een linkje zodat je wat verschillende soorten ziet.. (onder het kopje touw):

http://www.mamut.net/parrotsavenuewebshop/shop/
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Dankjewel ;)
Het is een soort groen touw, niet heel dik en dat gebruik mijn moeder wel eens in de tuin :-[
Op die site kun je het ook bestellen he?
Is dat wel veilig??
Groetjes mij

KikiSorrie

Ik probeer het net te bestellen, maar volgensmij zijn de verzendkosten nogal duur en ik denk niet dat 't mag van mijn ouders.
Weet je toevallig een winkel waar ze het hebben?? Niet bij de Welkoop bij mij in de buurt tenminste :P


Mars

In veel supermarkten, de praxis, de wibra enz. Het is echt van dat huis- en tuin touw ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

MissDorien

Sisaltouw kun je in elke bouwmarkt krijgen.
Stap er gewoon binnen en vraag aan een medewerker waar je het kunt vinden (vaak ligt het op een onlogische plaats). Het kost ook niet veel, twee euro voor 50 meter ofzo.
Mijn twee parkietjes vinden het heerlijk om op sisaltouw te knagen.

Mars

En het is dan niet zo dik, dus dan kun je het bijvoorbeeld gaan vlechten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

#7
Bedankt allemaal!!
Ik ga het wel kopen ergens in de stad, misschien bij de Intratuin ofzo???
Dat is een tuinwinkel, dus.
Goed idee van dat vlechten, kunnen ze lekker aan knagen :-*
Groetjes mij :)


Bij de intratuin hebben ze het inderdaad ook. Zelfs bij de hoogvliet. Veel succes! Gr. Lisanne