Hoe oud??

Gestart door KikiSorrie, februari 05, 2011, 17:26:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hoi parkietenmensen,
hoe zijn jullie erachter gekomen hoe oud jullie parkiet was? Ik weet wel dat je voor het geslacht en ook volgensmij voor de leeftijd naar dat knobbeltje op de neus moet kijken, maar de precieze leeftijd zie je dan niet toch??
Alvast bedankt ;)
Groetjes


lovesbudgies

Met 3 maanden veranderd het uiterlijk van een jong parkietje in dat van een volwassen parkiet.
Hierna is de leeftijd niet meer vast te stellen.

De enige manier om hierna dus nog de leeftijd van je nieuwe parkietje vast te stellen is door het te vragen aan de verkoper.

Moppers

#2
Tog? Dat woord ken ik niet. Edit door Parkieten-Freak: Ik ook niet en daarom heb ik het maar gauw aangepast ;)

Van twee van mijn parkietjes weet ik het omdat degene van wie ik ze heb overgenomen ze van jongs af aan had. Van twee weet ik ongeveer hoe oud ze zijn omdat ik ze adopteerde toen ze nog jong genoeg waren om te zien dat ze maximaal 1 jaar waren.
Van een van mijn parkietjes gok ik dat ze de 10 al ruim gepasseerd is, omdat ze eruit ziet en zich gedraagt als een ouwe sok. Maar ze kan ook pas 9 zijn en vroeger slechte voeding hebben gehad. Wat haar leeftijd in jaren is zal ik nooit weten, maar in mijn ogen is ze oud.
En het maakt mij allemaal niks uit. Het weten van de leeftijd heeft voor mij geen meerwaarde.

KikiSorrie

Bedankt!
Ik denk dat mijn jongste parkietje ong. 1 jaar is. En mijn andere parkiet is al volwassen.
Maar inderdaad, het maakt niks uit toch??
Ze zijn altijd even lief :-*

Groetjes mij