Bijna gekocht grasparkietje ziek?

Gestart door NadinevL, februari 04, 2011, 22:03:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NadinevL

Hoi Iedereen,

Ik ga bijna een grasparkietje kopen aanstaande donderdag.
Toen ik de foto van hem/ haar zag (ik wil hem/ haar Ollie gaan noemen) was ik op slag verliefd.
Nu had ik de verkoper gevraagd of ik nog een actuele foto mocht.
Ze had me deze gestuurd en ik vroeg me af wat jullie van het parkietje vinden?
De uitwerpselen aan de staart zitten er waarschijnlijk aan, omdat ze nog in het nestblokje zit en het hoofdje is iets kaal door de ouders.
Ik maak me wel een beetje zorgen over hoe het parkietje eruit ziet?
Is deze ongezond of ziek?
Of is dit niet erg?

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening.

Alvast bedankt.

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Dit is waarschijnlijk een kruipertje. Het vogeltje mist de belangrijkste vleugelpennen en ook de staart is niet volledig.
Beter niet kopen dus (je kunt de zoekfunctie wel even gebruiken).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

August

En O zo slecht dat dit door de verkoper niet is mede gedeeld!! Ik zou er wat van zeggen, daar kan ik toch zo boos om worden!  >:(

marinkedejong

Inderdaad zwaar onprofessioneel dat men- lees de kweker-  dit zelf niet ziet en/of aangeeft. Het feit dat dit een kruipertje lijkt te zijn wil niet zeggen dat je hem daarom niet moet kopen. Met goede en volledige voeding (Pellets bij voorkeur) kunnen ze zelfs weer slagpennen gaan groeien, mijn Ica is ook drager van het Polyoma virus maar is een fantastisch lief vogeltje. Mocht je al parkieten hebben of hem voor de kweek willen gebruiken dan zou de aankoop zeer onverstandig zijn. Ik wil er trouwens niet aan denken wat er met dit schatje gebeurt als je het meldt en hem niet koopt. Is natuurlijk je goed recht maar mijn parkietenhart doet hier gewoon pijn van.

Mars

Met een kruipertje zelf is niets mis. Of ze korter leven, weten we (volgens mij) niet. Maar...
Als je zo'n vogeltje koopt, moedig je de kweker alleen maar aan door te gaan. En zo ontstaan er alleen nog maar meer kruipertjes. Die dan weer met volledige veertjes in een voliere belanden per ongeluk, waar dan weer mee gekweekt wordt, wat dan weer zorgt voor nog meer kruipertjes.


Kortom: kwekers die kruipertjes kweken zijn slecht bezig. Als je ze dan betaalt voor parkietjes, zorg je alleen maar dat het loont. En dat moet niet. Een kweker die hart heeft voor zijn parkietjes, zou nooit door blijven kweken met kruipertjes.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

NadinevL

Ik heb de koop afgezegd. Heb er ook nog iemand in mijn omgeving naar laten kijken en hij zei dat ik het beter niet kon doen.
Dus het topic kan gesloten worden.

Moppers

CiteerHet feit dat dit een kruipertje lijkt te zijn wil niet zeggen dat je hem daarom niet moet kopen.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik zou op zijn minst proberen hem mee te krijgen zonder ervoor te hoeven betalen, zodat de verkoper geen geld verdient over de rug van een parkietje met een erfelijke ziekte.

marinkedejong

@moppers: dat zou ik ook zeker pogen te doen, ik heb alleen voor mezelf het idee (subjectief dus) dat mocht de kweker dit weigeren ik in staat zou kunnen zijn om het vogeltje desalniettemin te kopen. Het laatste kun je natuurlijk alleen overwegen als je nog geen parkieten hebt of 1 die reeds drager is!! Daarnaast zou ik de kweker verwittigen van het feit dat dit zeer kwalijke zaken zijn waar direct actie op ondernomen moet worden. Het polyoma virus moet snel herkend worden zodat er (helaas) rigoureuze maatregelen getroffen kunnen worden.