langzaam kaal worden zonder plukken

Gestart door Anke, februari 03, 2011, 21:34:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anke

Wij hebben sinds afgelopen zomer een parkietje dat net uit het nest gevlogen was, althans, hij zat op de grond toen ze hem voor ons vingen. Hij zag er verder goed gezond uit, we hadden een koppeltje uitgezocht en dit wass het vrouwtje. Thuis bleek al snel dat deze vogel niet kon vliegen, ik dacht dat ze nog heel jong was, maar daar veranderde eigenlijk niks aan. De vogels waren onderling niet zo verdraagzaam, dit vrouwtje dulde haar partner niet op dezelfde stok. Na een tijdje was ik het gekibbel 's avonds moe en heb ze uit elkaar gehaald. Bij het mannetje zit inmiddels een nieuw vrouwtje en ze zijn erg gelukkig met elkaar.
Dit vogeltje echter kan nog steeds niet vliegen, ze startte wel altijd erg enthousiast maar zakte meteen naar de grond. Ze mist gewoon de lange pennen in haar vleugel om te kunnen vliegen. Nu wordt ze steeds kaler dat vooral op haar kopje rond de snavel begon. We hebben al weken extra vitaminen aan het drinkwater toegevoegd en haar al 2x met anti-parasiet behandeld (met een tussenpoos van 4 weken) maar niks helpt. Ze is intussen op haar hele kop kaal, plukt daar zelf niet aan. Ik zie wel dat ze zich regelmatig krabt met haar pootjes. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ze is verder wel levendig en eet en drinkt goed. heeft geen diaree.

Ik hoop dat iemand me kan adviseren
Bedankt alvast, Anke

fullmetalgirl

Ze Wordt dus niet (meer) kaal geplukt door de andere parkiet?

Anders is het toch echt tijd voor een dierenarts..
Zit haast te denken polymnia (kruipersziekte)
http://www.dierenziekenhuisdrachten.nl/ziekte-informatie/vogels/polyoma-virusinfecties
hier kun je meer lezen daarover, maar eigenlijk zou ze dan al eerder haar veren aan het verliezen zijn.