parkieten zijn erg fel tegen elkaar

Gestart door just-dreaming, januari 31, 2011, 15:51:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

just-dreaming

hoi allemaal,

ik heb sinds kort 2 parkieten, een mannetje en een vrouwtje.
maar sinds 2 dagen zijn ze tegen elkaar een het 'pikken' en achter elkaar aan het vliegen.
daar maken ze ook een heel fel geluid bij.
daarna zitten ze weer samen bij elkaar en zijn elkaar dan ook weer aan het wassen.
ze zitten al heel lang bij elkaar, ook al voordat ik ze had zitten ze bij elkaar.

heb ook al wel de zoekfunctie gebruikt maar niet echt mijn antwoord kunnen vinden.
want is dit normaal, een soort ruzie zoals mensen ook wel eens hebben (onenigheid)
of mogen ze elkaar gewoon niet?

groetjes Priscilla

KikiSorrie

Hee just-dreaming
Ik hb ook een mannetjesparkiet, en die had ik al een jaar en daar zette ik een vrouwtjesparkietje bij. Deze twee, of beter gezegd het mannetje, pikt ook wel eens naar het vrouwtje. Verder doen ze neit onaardig tegen elkaar, maar ze wassen of voeren elkaar ook niet.
Als ze te dichtbij elkaar komen, gaat het mannetje pikken :(

Maar als jij zegd dat je ze al heel lang bij elkaar hebt, is het denk ik gewoon wat onenigheid tussen ze, als ze elkaar wel gewoon wassen enzo.
Veel succes!

Groetjs

just-dreaming

ja gelukkig wassen en voeren ze elkaar nog wel.
maar ik vind het zo vreemd want bijna iedere dag zoen ze zo.
alleen de ene dag wat minder dan de andere dag!
misschien is het gewoon een haat liefde verhouding  ::)

maar als ze bij jou helemaal elkaar niet wassen of voeren.
of gewoon beginnen te pikken als ze bij elkaar in de buurt komen moeten ze dan wel bij elkaar zitten?
weet er zelf ook niet zo heel veel van hoor  :-[

groetjes

Mars

Het is een beetje typisch parkiets, dat kibbelen onder elkaar. Als jouw parkietjes elkaar wassen en voeren, betekent dat dat ze elkaar heel erg leuk vinden.
Ook als parkietjes dat niet doen, dan is het kibbelen nog geen probleem als ze maar niet achter elkaar aan gaan jagen of echt gaan vechten.

Genoeg ruimte en genoeg etensbakjes wil ook wel eens het probleem een stuk minder laten worden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..