hoeveel grasparkieten kunnen in deze kamervoliere?

Gestart door chicoenbello, januari 31, 2011, 15:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chicoenbello

Hoi allemaal, :)

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb 2 grasparkieten (mannetjes) en wil uitbreiden. Daarom krijg ik deze week een kamervoliere (6 hoekig) ,

afmetingen :
91 Diameter en 180 cm hog
Leefruimte hoogte : 150 cm

Hoeveel grasparkieten kan ik hier ongeveer in houden?

Is het ook mogelijk dat ik allemaal mannetjes koop ipv poppen?Of krijgen ze dan ruzie? ik wil er nml niet mee kweken.

Hoe kan ik het beste de nieuwe grasparkieten laten wennen aan mijn 2 andere grasparkieten?

Alvast bedankt voor de tips! Hieronder is de kamervoliere.


http://www.dierenvilla.nl/popup_image.php?pID=83&image=0

parkietengek12

ik dnek zo'n zes ofzo (whaha dit weet ik dus niet zeker) ::)
Je hoeft niet alleen maar mannetjes te hebben hoor ;) Ze planten zich alleen voort als er broedkastjes aanwezig zijn en zolang jij die er niet in hangt heb je geen eitjes (uitzonderingen niet meegerekend).  :)

Moppers

Ik denk ook dat er zeker 6 in kunnen. Ik vind het lastig om me een goed genoeg beeld van de afmeting te vormen om te kunnen zeggen of er meer in kunnen. Mijn advies: begin met 2, 4 of 6, en kijk dan of je er ten eerste meer bij wil, ten tweede of je het idee hebt of er meer bij passen.

parkietengek12

ik zou er gewoon 4 in doen dan. Dan kan je altijd nog uitbreiden als je iets heel leuks ziet op mp of bij een kweker enzo. anders zit je gelijk aan je limit en kan je er niks bij doen  ::)

Mars

Alleen mannen is wel mogelijk, maar popjes zijn ook zo heel erg leuk. Zonde als je niet van die verschillen kunt genieten :)

In principe gaan ze niet eitjes leggen als je ze geen broedgelegenheid biedt. Dus geen blokken (of andere verstopplekjes als tentjes) ophangen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

chicoenbello

Hoi "mars",

Kun jij mij dan de verschillen vertellen tussen mannetjes en poppen? Ik wist nml niet dat er verschil inzit qua gedrag ofzo. Maar nou er dus meer zeggen dat er wel poppen bij kunnen zolang ik maar geen broedhokken of id plaats is het wel een optie en hoef ik dus niet alleen naar mannetjes te kijken.

Moppers

Heb je de zoekfunctie al ontdekt?
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search
Daar vind je antwoord op heel veel vragen, aangezien ze al eens gesteld zijn.

Mars

Citaat van: chicoenbello op februari 01, 2011, 12:35:55
Kun jij mij dan de verschillen vertellen tussen mannetjes en poppen? Ik wist nl niet dat er verschil inzit qua gedrag ofzo. Maar nou er dus meer zeggen dat er wel poppen bij kunnen zolang ik maar geen broedhokken of id plaats is het wel een optie en hoef ik dus niet alleen naar mannetjes te kijken.

Tja, het verschil... mannetjes zijn wat drukker, speelser, kwebbelender. Popjes zijn wat rustiger, wel wat feller. Vooral de combinatie van mannen en popjes vind ik erg leuk.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..