Is deze kooi geschikt?

Gestart door pixie, januari 31, 2011, 12:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Voordat ik voor Joepie een vriendje aanschaf, moet ik een geschikte kooi hebben voor 2, dus ben ik op zoek gegaan bij dierenwinkels en op het internet.

Nu zag ik op marktplaats deze kooi: http://link.marktplaats.nl/417004642 en vroeg me af of dit geschikt is.

Anders bestel ik denk ik een, Hagen Vision II Model M01 of M02. Deze 2 kooien zijn in de lengte en breedte hetzelfde en dus allebei geschikt, lijkt me? (breedte is belangrijker dan hoogte klinkt de mantra :))

doebadevos

volgens mij is dat een papegaaienkooi, dan staan de spijlen te ver uit elkaar voor parkietjes.

Kleintjes

#2
Zo te zien heeft er iets groots in gewoond (formaat badhuisje is ENORM tegenover dat voor kleine vogels). Volgens mij staan de tralies inderdaad te ver uit elkaar, dat is levengevaarlijk voor grasjes: Ze kunnen er (per ongeluk) in vast komen te zitten met alle nare gevolgen van dien.

Editje: Eventjes snel die typfout eruit gevist :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pixie

Bedankt jongens! Duidelijk..

Dan hou ik het bij 1 van de Hagen Vision kooien: Afmeting: L 60,9 x B 38,1 x H 87,6 cm (of die andere is 52 hoog).
Jammer dat ze oerlelijk zijn :)

chippie

Je zit toch niet vast aan de Hagen Vision?
Er zijn zat andere goede kooien.
Ik vind ze overigens niet echt lelijk  :P

Moppers

Bij kooien op marktplaats en dergelijke waarbij de tralieafstand niet wordt vermeld is het altijd verstandig dit eerst bij de verkoper na te vragen.

De enormheid van het badje valt wel mee, dat is een standaard valkparkietenbadje. Die is in hoogte maar een paar centimeter groter, het verschil zit vooral in de lengte (de bodem steekt een stuk verder uit, de overkapping is juist weer korter).

Als je de Hagen Vision echt lelijk vindt, zou ik hem niet nemen. Het staat in je huis, je moet er tegenaan kijken, dan is het wel zo prettig als je niet iedere keer denkt 'wat is dat ding toch lelijk'. Ik zou eens snuffelen naar vergelijkbare kooien van andere merken (Ferplast is een goed merk, Gabber en Imac ook).

pixie

Ik heb het inderdaad nagevraagd en de afstand was te groot.

Ik blijf nog een dagje zoeken en als ik niets anders vind, wordt het de Hagen Vision, voor een aardige prijs heb je dan een flinke kooi. Ik denk dat met de parkietjes en de speetjes, stokken erin, het al een stuk minder lelijk wordt :)

Op mp valt het aanbod best tegen, ook omdat ik geen auto heb en het een beetje in de buurt moet zoeken.

MissDorien

Ik heb laatst een Finca Melodia gekocht via internet, mooie grote kooi (75,5x45x90,5) voor 59,90. Is dat niet wat?

pbos

#8
Hoi Pixie,

ik heb net als jij getwijfelt over de Hagen kooien. Ik vond ze ook niet echt heel mooi. Heb toen ook hier op het forum informatie gevraagd en heb uiteindelijk wel een besteld. Als je ze zelf inricht met mooie houten zitstokken en speeltjes is hij echt een stuk minder lelijk. Nu vind ik ze juist ontzettend mooi en wil ook nooit meer anders dan een Hagen. Niet alleen omdat ik ze mooi vind, maar ook omdat ze ontzettend handig zijn. De voerbakjes kun je heel makkelijk in en uit de kooi halen zonder de vogels te storen. De kooi geeft, door de hoge onderbak en de lage voerbakjes, een stuk minder rommel. Er zitten meerdere deurtjes in, die zowel naar binnen als buiten te openen zijn. Al met al dus dik tevreden over de kooi en mijn vogels ook. Ik raadt je wel de MO2 aan. Ondanks dat ze meer aan breedte hebben dan hoogte. het prijsverschil is maar weinig en je hebt echt een behoorlijk stuk meer ruimte en inricht mogelijkheden in de MO2!

Succes met je keuze... Laat je het weten wat je uiteindelijk gedaan hebt?? Je mag me ook een pb sturen voor meer informatie.

Groetjes Peter

Hier nog de link met mijn vraag toendertijd: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=23072.0