Beaphar Insectenstrip c.q. kooi inrichting

Gestart door Duffy, januari 29, 2011, 20:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duffy

Hoi allemaal,

Even een vraagje voor jullie: is het schadelijk voor parkieten om de Beaphar Insectenstrip constant in de kooi te hebben?
Het zijn een soort hulsjes die je om de gewone zitstokjes heendoet.

Een van de twee parkieten in deze zelfde kooi heeft last van stomp-teentjes: beide pootjes zijn vergroeid en ze heeft bijna geen nagels. Is het voor haar eenvoudiger om dikke of dunne zitstokken in de kooi te hebben?
Ik zie beide parkieten af en toe en het valt me op dat het popje bijna altijd de vleugels wat lager langs haar lichaam heeft hangen. Kan dit met haar evenwicht te maken hebben en is een dikkere (pluim)stok dan fijner voor haar?

Vriendelijke groet, Duffy

Kleintjes

Ik heb geen idee.
Had er zelfs nog nooit van gehoord O.O

Misschien dat iemand anders WEL ervaring heeft met deze dingetjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Duffy

Ik lees ondertussen ook op de site van Beaphar "Door een insectenstrip aan beide zijden van de zitstok te plaatsen, worden de luizen gedwongen over de strip met bestrijdingsmiddel te gaan voor zij bij de vogel kunnen komen; op deze manier wordt herbesmetting van de vogel voorkomen."

Ik zal morgen nog eens kijken of ik sporen zie van bloedluis (het is me in ieder geval nog nooit opgevallen), maar sowieso zijn de strips dus niet goed aangebracht, omdat ze over de gehele lengte van de stokjes zitten. Ik zal ook eens kijken of ze net zo aanvoelen als zandhulsjes, ik heb geen idee eigenlijk of ze glad of ruw zijn.

lovesbudgies

Het is inderdaad totaal niet de bedoeling dat de vogels zelf ook op de strip zitten.
En als de vogeltjes geen bloedluis hebben dan zijn deze strips ook totaal overbodig.

Het is voor een vogel makkelijker om zijn evenwicht te bewaren op een dikkere zitstok. Dus ik zou dit zeker eens uitproberen voor haar.

Duffy

Het zijn dan wel niet mijn vogeltjes, maar de eigenaar vind het prima als ik er even mee aan de slag ga.
Ik zag geen sporen van bloedluis (bloedsporen in de kooi, toch?), dus ik zal die dingetjes eruit halen als ik er weer kom.

Ik zal eens kijken wat ik verder zoal verzamelen kan... De kooi is ook saai, dus ik hang er ook wat oude speeltjes van hier in en de voer- en drinkbak staan op de grond, ik zal bij de kringloop eens kijken of ik daar wat vinden kan.