Douchen... hoelang??

Gestart door KikiSorrie, januari 29, 2011, 14:03:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KikiSorrie

Hee parkietenliefhebbers,
ik heb zonet mijn 2 parkieten ''onder de douch gezet'' oftewel ze besproeid met een plantenspuit. De een is er meer aan gewend, maar het gaat al goed. Nu was mijn vraag, hoelang moet je ze besproeien??
Krijgen ze het niet koud op een gegeven moment?? ???

Groetjes mij

parkietenwinkel

Hoi Hoi! Ik weet niet hoe lang ze mogen douchen. Ik denk dat ze dat zelf aangeven als ze het zat zijn. Maar ik heb wel de tip om ze niet na 3 uur 's middags te laten douche omdat het verenpak dan misschien niet helemaal droogt voor de nacht. Dan zouden ze kou kunnen vatten.

fayli

Ik sproei ze alleen een beetje vochtig. Dan beginnen ze zelf de veertjes te poetsen. Heb een bakje water in de kooi hangen...als ze echt zin hebben om zeiknat te worden dan springen ze daar in :P

lovesbudgies

Sproei met lauwwarm water, dan krijgen ze het niet zo snel koud.
En je moet gewoon goed op het gedrag van je vogeltjes letten, sommige zijn het al snel zat, terwijl anderen doorgaan tot ze zeiknat zijn.

KikiSorrie

Dankjuliee
Ze geven ht inderdaag wel aan of ik moet stoppen of niet.
Ik heb helaas geen badje, want dat past niet op mijn kooi :(
Maar ik douch ze regelmatig ;D
Groetjes mij

Taz

Bertus ging altijd onder de straal in de spoelbak van de keuken staan... Dan wist je ook gelijk als hij niet meer wilde; dan ging hij er onder vandaan.........

keesenco

Hallo,

Ik weet niet precies hoelang ze mogen badderen.
Wat ik zelf altijd doe is ik neem ze mee als ik ga douche dan zet ik ze op het zeepbakje en spetter ik ze een beetje nat, vinden ze heerlijk:)
En na het douche zet ik ze op het droogrek en dan droog ik ze af met de handdoek.

Groetjes

Parkieten-Freak

Een exacte tijd is moeilijk aan te geven. Croky houdt het de ene keer na een halve minuut al voor gezien, andere keren pas na enkele minuten.
Sommige vogels willen alleen maar even natgesproeit worden terwijl anderen graag 5 minuten of langer in een badje poedelen.
Gewoon even kijken dus hoe het bij jou gaat, maar laat een vogel nooit langer baden dan hij of zij zelf aangeeft.


lovesbudgies

Citaat van: keesenco op maart 01, 2011, 13:01:54
En na het douche zet ik ze op het droogrek en dan droog ik ze af met de handdoek.

Buiten dat mijn parkieten dit helemaal niet fijn zouden vinden, vind ik het wat onnodig.
Parkietjes drogen vanzelf op, en doordat ze een beetje nat zijn kunnen ze alle veertjes goed schoonmaken.
Hierna vetten ze de veertjes weer in.
Zo drogen ze dus zichzelf en hier zijn ze heel goed in!

Kleintjes

Citaat van: keesenco op maart 01, 2011, 13:01:54
......
En na het douche zet ik ze op het droogrek .....

Even off-topic: Ik vraag me eigenlijk stiekem af hoe dat gaat. Ik heb wel 'n voorstelling hiervan maar dat is te hilarisch voor woorden ;) ALs je dit zo leest dan kun je je allerlei taferelen voor de geest halen hihihi ;)

On-topic: Zoals ParkietenFreak al zei, nooit langer laten baden dan ze zelf willen. Nog 'n tip: Laat ze niet te laat op de dag badderen, ze moeten droog zijn voordat ze gaan slapen :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Nog meer off topic:
Man bijt hond had een item over iemand die zijn kanaries waste: even poetsen met de tandenborstel, daarna inrollen in keukenpapier en op de verwarming leggen (geloof me, ik raad het niet aan).

Dus daar denk ik nu aan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pixie

Joepie gaat altijd onder een straaltje van de kraan. Plantenspuit vindt hij niet zo lekker.
Het is heel duidelijk te merken wanneer hij het zat is, dan loopt hij van het water weg en dan stoppen we ermee.

Dus ik denk dat je gewoon op moet letten wanneer je parkietje aangeeft dat het genoeg is.
Veel plezier

lovesbudgies

Citaat van: Mars op maart 03, 2011, 00:36:44
Nog meer off topic:
Man bijt hond had een item over iemand die zijn kanaries waste: even poetsen met de tandenborstel, daarna inrollen in keukenpapier en op de verwarming leggen (geloof me, ik raad het niet aan).

Dus daar denk ik nu aan.

Daar dacht ik dus ook gelijk aan! Ik heb dit item al 3x gezien, ze herhalen het steeds weer het het kwam ook bij DWDD.
Zo zielig!!

Angelique Janssen

Wij hebben in onze douche een douchzitstok hangen. En zodra onze Anjo het woord douchen hoort gaat hij mee naar de badkamer.
En als je niet snel genoeg bent, springt hij op je schouder om heerlijk onder de straal (zachte straal) te staan, en babbelt er heerlijk op los.
En als hij er weer genoeg van heeft gaat hij weer op de zitstok zitten. Dus bij ons geeft meneer zelf aan wanneer hij genoeg heeft gedouched.

kiwitje

Ik stop gewoon als mijn parkietje helemaal nat is want hij vind met de
plantenspuit ook niet zo fijn hij gaat liever mee onder de douche

GeetjeBird

Mijn parkietjes houden niet zo van sprayen...lopend kraanwater zijn ze ook niet direct een fan van.
Ik zet zo nu en dan een plat bakje met water op de kooi en dan mogen ze zelf uitmaken wat ze er mee doen.

Daar wordt dus wel eens in gespetterd. Maar ze gaan niet vaak in bad. Ze wassen zich elke ochtend sowieso uitgebreid met het snaveltje, veer voor veer.

Groeten
Germaine

Saskia, Timmie, Willie en Beppie
http://debirdies.hyves.nl/               (gluur gerust eens naar onze plaatjes!)