Gedrag twee popjes

Gestart door Kruimira, januari 26, 2011, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kruimira

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over het gedrag van mijn twee poppen Kruimeltje en Amira. Kruimel is 5 jaar en Amira 2. Ze willen altijd bij elkaar zijn, want zodra ik de kooitjes open doe klauteren ze naar elkaar toe. Vaak zitten ze dan gewoon naast elkaar. Soms kroelen ze met elkaar, spelen ze samen met de speeltjes, m.a.w: dikke vriendinnen!
Maar op andere momenten lijkt het wel alsof ze elkaar niet kunnen uitstaan. Zeker Kruimeltje kan dan erg dominant gaan doen. Ze pikt Amira, jaagt haar weg (vreemd is dat ze haar niet uit haar kooi wegjaagt, maar wel van gezamelijke plekken zoals de parkietenboom) en gaat soms gewoon met haar pootje op Amira om haar "weg te duwen". Amira lijkt het niet uit te dagen...

Ik snap er soms echt helemaal niks van. Het ene moment hebben ze alleen oog voor elkaar en het volgende moment is het net WO3.

Weet iemand wat dit is?

xxx Mandy.

lovesbudgies

Deze parkietjes hebben elkaar niet uitgekozen, maar zijn bij elkaar geplaatst. Je weet dus nooit of ze dikke vriendjes zullen worden.
Jou popjes kunnen het met elkaar vinden, maar de ene wil toch haar dominantie tonen. Op zich niet erg, zolang ze niet gaan vechten en het
onderdanige popje nog een normaal leven heeft.

Kruimira

Ok, bedankt.

Het is niet zo dat Amira een vervelend leven heeft door Kruimel. Het is alleen vervelend als Kruimel nouja... vervelend doet :P Maar dan grijp ik meteen in.

Mars

Zoals al geschreven, als het niet uit de hand loopt, dan moet je ze lekker zo hun gang laten gaan.
Ook niet mee gaan bemoeien, want dan kunnen ze het gaan opvatten als aanleiding om jouw aandacht te krijgen (en negatieve aandacht is ook aandacht).

Als ik het zo lees, kunnen ze het over het algemeen prima met elkaar vinden en zou ik me geen zorgen maken als ik jou was.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kruimira

Nog een idee wat ik het beste kan doen als Kruimeltje wat begint te trutten?

lovesbudgies