Eerste Parkiet

Gestart door Sparky2011, januari 25, 2011, 23:56:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sparky2011

Hey mensen met een parkiet!

ik heb voor het eerst een parkiet, en ik wil weten hoe je deze het gedrag goed kan maken
het is een rustig beestje, geen agressie hij bijt nouwelijks, alleen als hij niet weet wat je gaat doen, maar hij kwam al op mijn vinger zitten
hij is geboren op 27-10-2010 en is al redelijk tam, maar van de mensen waar ik het gekocht heb zeggen ze dat die eerste 2 weken niet uit zijn kooi mag, hebben jullie nog tips voor mij waar ik specifiek moet letten ik wil graag optimale verzorging voor dit beestje geven, en het is een mannetje gras parkiet, heel erg bedankt als je me wilt helpen want dit beestje is heel mooi ik zal binnenkort wel een foto plaatsen op het forum,  :-*



Kleintjes

Wat wil je eigenlijk 'goed maken' als er niks verkeerds is aan 't gedrag? Tenminste, zover ik hieruit kan opmaken is niks mis met 't gedrag, toch?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

MissDorien

Zorgen dat hij weet waar de ramen zitten, even met het snaveltje zachtjes ertegenaan werkt hier goed.
En verder kun je leuk met je parkiet spelen. Wat die van mij leuk vindt, is zo'n spelletje met magneetstokjes, dan springt hij op mijn gemaakte piramide en gaat hem sloen  :D

Sparky2011

dankje wel voor de tips, en ja dat is wel een goed idee van snavel tegen raam want wij hebben echt veel ramen in huis..
en hij staat daar nu ook ( Dus hij ziet wel dat er niemand door heen loopt ofzo) en hij ging vandaag op mijn hand staan en hij bijt niet, echt helemaal niet zit geen agressie in ik heb hem nu 2 dagen, maar hij maakt nog geen geluid ik kijk elke 30 minuten er wel naar ook wel 10 minuten en maak geluiden en noem zijn naam maar hij maakt nog geen geluid, of lawaai.

Moppers

CiteerZorgen dat hij weet waar de ramen zitten, even met het snaveltje zachtjes ertegenaan werkt hier goed
Bedoel je hiermee je vogel beetpakken en met zijn snavel tegen het raam aan? Dat lijkt me zeker geen goed plan, dat zal hij/zij niet leuk vinden.
Eerst de ruimte vanuit de kooi leren kennen, de ramen afdekken als de parkiet los is, daarna langzaamaan laten wennen aan steeds meer een stukje raam is beter. De ramen niet wassen is ook erg handig, door het vuil zien ze dat er iets tussen zit (toevallig ben ik erg goed in ramen niet wassen, dus dat komt mooi uit). Stickers op de ramen plakken werkt ook goed. Dat zijn allemaal diervriendelijke methodes. Dieronvriendelijke methodes zijn dus niet nodig.

IceParkiet

Over een tijd komt hij in de 'puberteit'. Niet schrikken, dan bijt hij veel (de meeste parkieten). Na een paar maanden is hij dan gewoon weer de oude :)

MissDorien

Citaat van: Moppers op januari 28, 2011, 19:32:23
Bedoel je hiermee je vogel beetpakken en met zijn snavel tegen het raam aan? Dat lijkt me zeker geen goed plan, dat zal hij/zij niet leuk vinden.
Eerst de ruimte vanuit de kooi leren kennen, de ramen afdekken als de parkiet los is, daarna langzaamaan laten wennen aan steeds meer een stukje raam is beter. De ramen niet wassen is ook erg handig, door het vuil zien ze dat er iets tussen zit (toevallig ben ik erg goed in ramen niet wassen, dus dat komt mooi uit). Stickers op de ramen plakken werkt ook goed. Dat zijn allemaal diervriendelijke methodes. Dieronvriendelijke methodes zijn dus niet nodig.
Nee, dat bedoel ik absoluut niet. Gewoon op je vinger en inderdaad wanneer er rustig is opgebouwd.
Dan weet die van mij het prima. Ik doe het als hij bijvoorbeeld ergens gaat logeren, dat hij weet waar de ramen zitten.
Maar dat is dan wanneer hij al weet hoe ramen werken.

Sparky2011

Sparky is blijkbaar slimmer dan ik dacht,
Ik had vanmorgen voer en water ververst en de Voerbak was als het goed vast
maar op een of andere manier is de onderkant van de bovenkant afgeklikt,
en heeft hij vervolgens de boven kant er af gegooit toen ik thuis kwam zat ie op een stoel in de kamer,
maar toen ik er aan kwam ging ie op het tafeltje staan bij de kooi is dit een goed teken?
en hij vermijt de ramen wij hebben ( 6 grote ramen ) in huis staan in de keuken waar die staat maar
daar vliegt hij langs heen.
mijn bedoeling was namelijk dat hij pas over een weekje later pas uit zijn kooi ging,

MissDorien

Wat lief, dat heeft die smeerpoets van mij ook eens gedaan  :-X
Gewoon de kooi open laten staan, hij gaat er vanzelf weer in, daar is immers het eten.

IceParkiet

Mijne ontsnapt ook soms hoor, maar dat doet ie niet vaak. Anders met plakband ofzo vastmaken, vooral in de zomer wanneer de deuren en ramen open staan.

Sparky2011

inmiddels is sparky hier een week, hij vliegt al los momenteel zit ie naast zijn kooi en hij weet duidelijk waar onze grote ramen zitten want hij vliegt er niet tegen aan slim he;)


maar hij gaat niet vanzelf terug in de kooi.