parkietje aangevallen door de hond

Gestart door melanie, januari 25, 2011, 13:13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

melanie

Hallo allemaal zoals de titel al vermeld heeft mijn hond onze ongeveer 3maanden oude parkiet gegrepen toen ik niet thuis was.
Ik kwam om 12 uur thuis en toen zag ik het al echt overal veertjes en staart veren,dus ik zoeken.
Uiteindelijk vond ik onze parkiet onder de tv kast  hem zijn leven heeft gered uiteindelijk daar de hond daar niet onder kon komen.....
zijn staartveren zijn er allemaal af!
Ik heb hem onder die kast vandaan gelokt met trosgierst.... waar hij wel een beetje van at
Hij zit nu in zijn kooi en is erg rustig tja logisch natuurlijk! beestje is in shock natuurlijk.
Ik vraag me nu alleen af of die veertjes er wel weer aangroeien daar ze met pen en al zijn uit getrokken.
Bram heeft geen gebroken vleugels dat heb ik gezien daar de vleugels normaal om zijn lijfje zitten en hij zich normaal uitschudde toen ie op mijn hand zat.
Ben erg geschrokken,en hoop dat het allemaal goed komt met onze Bram...
(sorry als ik niet altijd leestekens heb gebruikt)
Groetjes Melanie


Moppers

Je plaatst je bericht in het onderdeel 'overige vragen', maar wat is nu eigenlijk je vraag?
Het is een duidelijk voorbeeld van hoe het mis kan gaan en dat je honden en parkieten nooit samen 'los' moet laten, al helemaal niet zonder toezicht. Hoe heeft jouw hond in hemelsnaam je parkietje te pakken kunnen krijgen?

Citeer(sorry als ik niet altijd leestekens heb gebruikt)
Je neemt wel de moeite deze zin neer te zetten, maar niet de moeite om je berichtje even na te kijken en je gebruik van leestekens te controleren en zonodig te corrigeren... Ben ik nou gek of gaat dat nergens over?

melanie

Citaat van: Moppers op januari 25, 2011, 13:21:08
Je plaatst je bericht in het onderdeel 'overige vragen', maar wat is nu eigenlijk je vraag?
Het is een duidelijk voorbeeld van hoe het mis kan gaan en dat je honden en parkieten nooit samen 'los' moet laten, al helemaal niet zonder toezicht. Hoe heeft jouw hond in hemelsnaam je parkietje te pakken kunnen krijgen?
Je neemt wel de moeite deze zin neer te zetten, maar niet de moeite om je berichtje even na te kijken en je gebruik van leestekens te controleren en zonodig te corrigeren... Ben ik nou gek of gaat dat nergens over?

Ik was daar straks nogal van streek...sorry dat ik dan een beetje raar bericht neerzet! :(
Je neemt aan dat de vogel  los was.
Parkiet zat IN de kooi, kooi was DICHT.
Er zat een vogelbad voor de opening.
Vermoedelijk is de hond via de bank tegen de kooi aangesprongen.
De vraag was of de veren die er nu uit zijn weer aangroeien...
Zoals ik ook in voorgaande bericht schreef...

groet melanie





MissDorien

Om te beginnen de kooi verplaatsen, lijkt me.
Ik heb ook twee honden, de kooi staat op een plank 2 meter hoog, niet in de buurt bij banken of tafels.
Voorkomen is beter dan genezen!
Veel beterschap en sterkte voor je parkietje.

melanie

Ik ga inderdaad de kooi verplaatsen.
Ik wil hem aan het plafond aan een ketting op voor ons oog hoogte denk ik dat dat wel goed is.
En als ik weg ga dan haal ik denk ik voor de zekerheid het badje eraf zodat ie er niet af kan vallen omdat hij er wild in zit te doen.
Het gaat nu redelijk met Bram, hij heeft daarstraks wel iets gegeten maar zegt nu eigenlijk niets, dit zal wel de stress zijn.
En zal ook wel een paar dagen duren om bij te trekken natuurlijk...

groetjes melanie

inge

Hoi,opgelet met de kooi aan het plavond te hangen ,je weet mischien maar nooit dat de bodem loskomt!!!!
En hopelijk word Brammetje weer vlug de oude ;)

melanie

Zal ik doen inge bedankt voor de tip!
Ik denk dat ik er zo`n stuk elastiek onder door doe?
Weet je wel, van het ene klemmetje naar het andere klemmetje...
Bram is nog wel stil maar toonde toch wel al interesse naar wat we nu aan het vogelen waren met het staaldraad!

groetjes Melanie

lovesbudgies

De veren groeien gewoon weer aan, al kan het even duren.
Je kunt het beste even met je parkietje langs een vogelarts, de bacteriƫn in de bek van de hond zijn dodelijk voor een parkietje. Hij kan makkelijk
toch iets hebben opgelopen terwijl je het niet ziet.

Altijd triest dat ondanks alle waarschuwingen dit toch weer gebeurt.

Mars

Ik ben het met LB eens: zo snel mogelijk langs een dierenarts. Helaas blijkt altijd na dit soort situaties dat parkietjes toch na een paar dagen achteruit gaan, omdat ze wat 'onder de leden' hebben.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen parkieten en honden (of katten) samen in 1 kamer hebben, terwijl ze zelf niet thuis zijn. Ook op een hogere plek hangen, lijkt mij geen goed alternatief. Als de hond de parkiet wil hebben, dan vindt hij echt wel een manier.

Dat is overigens geen verwijt naar de hond toe, maar het kan ook gewoon uit speelsheid of nieuwsgierigheid zijn. Maar het gaat zooo vaak mis ('ja, hij deed anders nooit iets'). Honden hebben jachtinstinct, parkietjes zijn erg aanwezig... wat wil je nog meer?




Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..