laten wennen aan groenten fruit

Gestart door just-dreaming, januari 24, 2011, 22:09:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

just-dreaming

sinds kort heb ik 2 parkietjes,
maar ik heb dus hier opgezocht dat ze heel veel groeten en fruit mogen.
dus heb wat  dingen geprobeerd, maar ze kijken en niet naar op of om.
moeten ze gewoon wennen eraan of hoe moet je het geven?
want ik doe in het voerbakje maar ze eten er omheen?

wat is het beste om ze aan groente en fruit te laten wennen?

August

Hier precies hetzelfde haha, als ik het in zijn voederbakje leg eet hij er heel netjes omheen!
Tussen de tralies, in een apart bakje, vasthouden, zelf mee eten, voor zijn snaveltje houden, niets werkt..

Dus  ben benieuwd naar de tips!

Groetjes,

Pauline

Mars

Zoekt en gij zult vinden ;)

De zoekfunctie werkt heel goed, soms moet je even een tweede keer op 'zoek' drukken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

parkietenwinkel

Het wekt de interesse als je er wat zaadvoer op strooit. Dat blijft plakken en zo krijgen ze toch een beetje de smaak binnen.

MissDorien

Vaak kun je ze er goed aan laten wennen door ze het uit je hand te laten eten, maar dat kan dus alleen als ze goed tam zijn.
Dan weten ze in elk geval wat het is.

KikiSorrie

Ik heb zonet broccoli uit mijn hand geprobeer, lukte niet :(
En ook wat gele paprika in zo'n klemmetje. Daar kijken ze ook niet naar. Ik las laatst iets over dat je er een speeltje van moet maken, dan krijgen ze er meer interesse voor???


Mars

Het beste kun je steeds op de zelfde plek iets op hangen (met zo'n speciaal knijpertje bijvoorbeeld).
Probeer ook met rustig ogende dingen te beginnen: stukje komkommer, blaadje witlof, stukje andijvie, stukje appel.

En dan eens 3 dagen op die plek komkommer hangen, drie dagen witlof enz. Dan is het niet zo beangstigend. Wel vers houden natuurlijk.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

KikiSorrie

Heb nu over de paprika wat zaad heen gedaan, en daar eet 1 van mijn parkieten wel wat van. Ik heb een blaadje rauwe witlof gepakt, en daar heb ik even een hapje van genomen, zodat ze zien dat 't eetbaar is. :-[
Toen snuffelden ze eraan, toen ik het voor hun neus hield, maar meer niet. Ik heb die paprika er nu hangen, en die ga ik morgen vervangen door witlof. En die laat ik drie dagen hangen.
Dankjewel voor de tips trouwens. ;D