Pootje wordt niet gebruikt

Gestart door Pam, januari 24, 2011, 20:48:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo allemaal,

Gijs is vanmiddag in de kooi naar beneden gevallen. Op zich is dat niet zo erg, dat komt wel eens vaker voor.
Vanavond mocht hij samen met z'n vriendje Okkie de kooi uit maar had erg veel moeite om van boven naar beneden naar het deurtje te klimmen. Gijs gebruikt z'n linker pootje niet meer. Hij steunt er wel een beetje op maar zijn tenen gebruikt hij niet. Het vliegen gaat goed maar als hij dan boven op de kooi zit houdt hij zich alleen met z'n rechterpootje vast. Ik heb het pootje bekeken en zie er niets aan. Als ik het aanraak piept hij ook niet dus je zou zeggen dat het niet zeer doet. Wat wel raar is is dat Gijs zich heel erg makkelijk vast liet pakken, dat wil hij anders nooit.
Wat is het beste wat ik kan doen. Moet ik het even aanzien? Tenslotte hebben wij mensen ook wel eens iets met ons enkel. Ik heb het idee dat het gekneusd is. Op dit moment zit hij bovenop de kooi te wiebelen op 1 poot !!!
Graag jullie reactie.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Parkieten-Freak

Als het morgen niet over is, lijkt het me verstandig om even met je vogeltje naar een dierenarts te gaan.
Het kan best zijn dat Gijs zich bezeerd heeft, maar wiebelen op 1 poot is niet normaal. Ook het feit dat Gijsje zich ineens gemakkelijk laat pakken is op zich al een reden voor nader onderzoek.
Succes en beterschap met Gijs!


Pam

Ik moet zeggen dat het er vanmorgen wel een beetje beter uitziet. Hij zit er nog niet echt op maar zijn teentjes staan weer zoals ze moeten staan en hij steunt er met het lopen wel weer een klein beetje op.
Ik hou het in de gaten natuurlijk maar ik heb er goede hoop op dat het vanzelf over gaat. En wees eerlijk als je zelf je enkel of iets anders gekneusd hebt dat duurt dat ook wel een paar dagen voordat je er weer goed mee kunt lopen.
In elk geval al bedankt voor je reactie.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Moppers

CiteerEn wees eerlijk als je zelf je enkel of iets anders gekneusd hebt dat duurt dat ook wel een paar dagen voordat je er weer goed mee kunt lopen.
Die opmerking snap ik niet in deze context. Als jij iets aan je enkel hebt, dan voel jij zelf aan of het iets ernstigs zou kunnen zijn en er verder hulp nodig is, of dat het vanzelf wel over zal gaan. Jij maakt vervolgens de beslissing medische hulp in te schakelen of niet.
In het geval van je parkietje is het je parkietje die voelt hoe ernstig het is. Hij zal het niet ervaren als wel/geen hulp nodig, maar hij is wel degene die het merkt, die de pijn voelt. Hij kan jou niet vertellen hoe het voelt, of het pijn doet, hoeveel, waar etc. Maar jij bent wel degene die de beslissing maakt een dierenarts in te schakelen of niet. Twee verschillende situaties dus.

Pam

Allereerst wil ik zeggen dat het al best wel beter gaat. Hij steunt al weer een beetje op de poot dus het gaat steeds beter.
Ik wil nog wel even opmerken dat ik gisterenavond in eerst instantie mij vandaag al bij de DA zag zitten, maar omdat het rond 20.00 uur was kon ik er niet meer naar toe. Ik heb nog even aan z'n pootje gevoeld en ik neem aan dat als het heeeeeel erg super zeer zou doen dat hij dan best wel hard zou piepen, nou dat was dus niet het geval. Ik heb dus de beslissing genomen om niet naar de DA te gaan en het nog even aan te zien. Hij is verder erg vrolijk eet goed maar het is alleen een beetje lastig met een zeer voetje. !!!
Ik heb alleen maar een voorbeeldje gegeven hoe of het bij ons mensen gaat en dat zie ik nu op het moment bij Gijs ook gebeuren. En mocht het nog weer erger worden dan moet jij eens zien hoe snel of ik bij de DA ben!!!! Ik weet echt wel hoe of ik met dieren om moet gaan !!!!
Groet Pam
Toedels Pam en Willem

Moppers

Ik zeg niet dat je niet met dieren om kan gaan, ik geef alleen aan dat je opmerking niet op de situatie slaat.

Pam

Laat verder maar zitten................

Er mag nu trouwens wel een slotje op het topic, het gaat steeds beter met Gijs.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Pam

Er mag een slotje op dit topic. Gijs is weer helemaal tip top in orde !!! ;D ;D

Groet Pam
Toedels Pam en Willem