Parkiet agresief tegen nieuwe parkiet

Gestart door Grungirl, januari 24, 2011, 20:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Hoihoi,

Ik heb vandaag nieuwe parkiet opgehaalt.
Omdat ik niet veel ruimte heb heb ik de kooi inrichting helemaal veranderd,
en het nieuwe parkietje bij mijn parkiet in de kooi gedaan (op aanraden van forumleden).
Maar mijn parkiet reageerd een beetje agressief tegen over de nieuwe.
Ze jaagd hem de hele tijd weg.
Dit gaat al zo door sinds vanmiddag.
Het lijkt er op dat mijn parkiet de nieuwe toch als indringer ziet.
Moet ik ze dan toch appart zetten??

Graag zo snel mogelijk reageren!!

August

Volgens mij is het altijd slimmer om ze eerst in 2 aparte kooien te doen en die naast elkaar te zetten zodat ze aan elkaar kunnen wennen..
Pas daarna zet je ze bij elkaar..

Groetjes,

Pauline

parkietenwinkel

Ik heb een nieuw parkietje eigenlijk nooit in één keer bij een andere parkiet in de kooi gezet. Ik heb altijd eerst twee kooitjes neergezet met eerst flink ruimte er tussen  en dan steeds dichter bij elkaar gezet. Dan worden ze nieuwschierig naar elkaar. Als je dan denkt dat ze elkaar niet in de veren gaan vliegen, een keer tegelijk allebei buiten de kooi doen en dan kijken of dat goed gaat. En dan daarna een uurtje bij elkaar in de kooi of wat voor jou goed voelt en dan opbouwen.
Die van mij kregen ook wel eens ruzie aan het begin hoor. Het moet alleen niet te lang stressvol worden voor ze.

KikiSorrie

Hoi,
ik heb ook een nieuw parkietje bij een oude, maar wel meteen in dezelfde kooi gezet.
Het ging wel goed, al pikte mijn oude parkiet wel eens naaar haar. Nu doet hij dat soms, als zij te dichtbij komt. Maar ik zou ook eerst 2 aparte kooien doen, en dan steeds dichterbij elkaar doen.
Succes!



Grungirl

Zoals jullie hierboven kunnen lezen had ik mijn nieuwe parkiet bij mijn andere parkiet in gedaan.
Ondertussen natuurlijk allang appart.
Als ik mijn parkiet trosgierst gaf reageerde ze daar heel agressief op, ook op mij!
Nu denk ik dat dat lag aan dat ze de geur van de andere parkiet erop rook, aangezien ik hun liet eten van de zelfde tosgierst.
Vandaag allebij een nieuw en eigen stuk trosgierst gegeven, dat ging wel goed! dus vandaar.
Maar ik snap niet waarom ze zo agressief zou moeten reageren op de geur van mijn oude parkiet.
Ik heb de kooien naast elkaar staan zo'n 20 cm ertussen en het lijkt er wel altijd op dat ze naar elkaar toe willen.

Dus ik snap het niet... waar kan dit aan liggen????

Moppers

Dat is inderdaad weel heel apart. Ik denk dat het eerder puur toeval is dat ze nu niet agressief was, maar ik kan het mis hebben.

Heb je al geprobeerd ze tegelijkertijd los te laten, of een van de twee los? Of zijn ze daar nog niet aan toe denk je?

Grungirl

Mijn "oude" parkiet is nog maar 1x echt uit de kooi geweest sinds dien durft ze niet meer.
De andere komt nog niet op mijn hand zitten en heb ik dus liever niet los.

M'n "oude" parkiet is trouwens zoiezo bijterig maar beet altijd heel rustig denk soort verkennen?
Maar nou is ze echt gewoon op mijn hand aan het hakken met dr snavel zeg maar, zo erg dat ik het zelf ook een beetje eng ga vinden :(

Mirjam

Toen ik een vriendinnetje haalde voor mijn Bono heeft het ook erg lang geduurd voordat ze elkaar konden verdragen.
Ik had ze in aparte kooien en als ik ze samen losliet werd het vaak oorlog.
Maar net zoals bij jou wilden ze wel naar elkaar toe.
Ik heb ze toen steeds apart losgelaten. Het parkietje wat los vloog ging dan doorgaans aan de kooi hangen van de andere. Degene die in de kooi zat, ging aan de andere kant tegen de tralies aan hangen. Na een paar dagen gemopper werd het ineens rustiger en begonnen ze soms te snavelen. Toen dat goed ging liet ik ze weer samen los en langzaam groeiden ze naar elkaar toe.
Het heeft echt wel zo'n 6 weken geduurd en toen ineens was het 'raak'..
Nu zijn ze elkaars geliefden, maatjes en hebben ze samen zelfs een nestje gehad.

Succes!