Gestresste grasparkiet

Gestart door MichelleB, januari 22, 2011, 15:34:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichelleB

Hoi allemaal, ik heb sinds een maand of 2 een jong grasparkietje, Pippin. Ze was al aardig tam aan het worden, kwam gewoon op mijn vinger en schouder zitten. Haar kooi stond op een plank op ongeveer 1.70 m hoog, maar laatst is mijn kat er naartoe gesprongen en heeft die kooi naar beneden getrokken. De kooi lag helemaal uit elkaar maar Pippin had gelukkig niets ernstigs.

Maar als ik nu met mijn hand in de kooi ga word ze heel erg bang en gaat ze me pikken. Zelfs als ik haar water ververs begint ze te stressen. Wanneer ik bij haar ben doe ik heel rustig, ik maak geen plotselinge bewegingen en nog is ze bang. Hoelang zal ze zo blijven en zal ze me wel gaan vertrouwen en tam worden? Want ik vind het zo echt heel zielig.

parkietenwinkel

#1
Ach wat sneu. Moeilijk te zeggen hoe lang dat gaat duren. Je moet denk ik echt haar vertrouwen weer opnieuw winnen door inderdaad heel rustig bij haar te blijven en heel veel geduld te hebben. Een parkiet doet een hoop voor gierst, probeer dat eerst door de tralies te geven en dan stapje voor stapje elke dag weer wat dichterbij. Succes!

Reclame maken voor een winkel in je berichtje is niet toegestaan. Gr. Lovesbudgies