snack sticks eivoer

Gestart door IceParkiet, januari 22, 2011, 15:24:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Hey.
Zoals jullie misschien zagen mijn parkiet is niet aan de eivoer of pellets te krijgen. Nou zag ik in de dierenwinkel Snack Sticks met eivoer. Die nam ik mee en had ik in zijn kooi gehangen en af en toe eet hij er normaal van. Nou de vraag op de verpakking staat dat dit gewoon gezond is, maar is dat ook zo?

http://www.diervoordeel.nl/vogel/snacks/vitakraft-parkiet-kracker-ei-2-in-1.html?SID=93ddc87fcfabb3a08f41a702b5a3eebc

Er staat dat het gezond is, tja..

Parkietentop

Ik ben het niet zeker maar ik denk dat hetwel redelijk gezond is maar je moet het wel zeker niet te vaak geven.

Petr@

Nee gezond is het zeker niet. Er zit teveel suiker in wat helemaal niet goed is voor de krop. Ik zou het zeker nooit geven aan mijn parkieten.
Heb je al een keer vers eivoer geprobeerd? En dan zonder allerlei toevoegingen van trosgierst of roosvicee.
Mijn parkieten zijn er gek op.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

IceParkiet

Ja. Geprobeerd. Ze keken er niet eens naar.

lovesbudgies

Wat zit er allemaal in? Ik dacht dat deze zonder suiker en honing waren.

En eet je parkietje ook geen Xtravital?

IceParkiet

Citaat van: lovesbudgies op januari 23, 2011, 13:25:10
Wat zit er allemaal in? Ik dacht dat deze zonder suiker en honing waren.

En eet je parkietje ook geen Xtravital?

Nee, dan haalt hij alleen de normale zaadjes er uit.
Pellets heb ik op 2 manieren geprobeert. De lange manier en de harde manier. Geen resultaat. Hij zat een tijd geleden in de rui en hij is er nog niet helemaal doorheen gekomen. Hij heeft nog een beetje pennen op zijn hoofd en zijn veren zitten niet helemaal netjes onder zijn kopje (zeg maar zijn borst). Hij krijgt elke dag fruit/groente.

lovesbudgies

Citaat van: IceParkiet op januari 24, 2011, 18:30:52
Nee, dan haalt hij alleen de normale zaadjes er uit.

Zij... heb ik net geleerd op je blog. :P

Volgens mij zijn de crackers met eivoer niet aan elkaar geplakt met honing en suiker. Mocht dat wel zo zijn -dit kun je op de verpakking nakijken-
dan zou ik het niet geven. Sowieso is het niet heel erg gezond, maar als ze écht geen eivoer eet dan zou ik kiezen voor een gezond zadenmengsel
en 2x per week een uurtje zo'n stick.

IceParkiet

Wat bedoel je precies met gezond zaadmengsel?
Ja het is een zij, maar wij waren gewend aan 'hij' in d'r eerste maanden :P

lovesbudgies

Premium Prestige van Versele Laga bijvoorbeeld. Dit is een goed zadenmengsel zonder eivoer erdoor.
Het is van een stuk hogere kwaliteit dan zaadjes van bijvoorbeeld de supermarkt en dus een stuk gezonder!