Fruit valt steeds

Gestart door Grungirl, januari 20, 2011, 19:17:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Hoihoi,

Als ik mijn parkiet fruit geef stop ik altijd een stukje tussen de tralies.
Dus is niet handig aangezien het stukje fruit steeds kleiner en dunner word en dus er tussen uit valt.
Hoe doen jullie dat met fruit???

Petr@

In de dierenwinkel kun je knijpertjes kopen waar je tussen kunt doen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

karin v h

Ik doe het altijd met een wasknijper.

Grungirl

Ik heb nog nooit knijpertjes gezien in een dierenwinkel:P
Maar een wasknijper is een heel goed idee ja!
Scheelt ook weer geld :D

Moppers

Eh, gewoon in een los bakje?

IceParkiet

Ik geef het gewoon uit mijn hand. Na een tijd heeft ie er genoeg van.

Kleintjes

Dit soort klemmetjes wordt bedoeld:

http://www.ferplast.it/scheda_prodotto_eng.php/prodotto=food_holder-accessories-accessories-for-cages-birds-pa-4751/id_menu=03030901/frm_pagina=1

Ik ben al jaren gebruiker van deze klemmetjes en ben er zeer tevreden mee :)

Voor groter fruit / groenvoer gebruik ik soms 'n ruifje. Meestal echter gewoon 't klemmetje. Is heel makkelijk in gebruik en makkelijk vast te maken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Grungirl

Knijper werkt niet echt.
Mijn parkiet had alleen nog maar oog voor de knijper :P

haskerpon

Bij ons wordt er de knijper gebruikt én een bakje van tralies (tja...hoe noem je zoiets).
Maar het leuke is....wij stoppen het in het bakje en Momo z'n spelletje is om allereerst alles uit het bakje
te gooien  :P.

Zodra alles op de grond ligt, wordt er lekker gesnoept.


Kleintjes

Zoiets als dit bedoel je geloof ik?


Dat zijn ruifjes. Die heb ook in metalen uitvoering (de gele is als voorbeeld, is beter te zien dan de witte denk ik )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Geertje

#10
Ruifje, knijper, klemmetjes gebruik ik inderdaad ook. Erg handig!

Maar ik maak er ook nog al eens een speeltje van door het op te hangen aan een sisal touwtje. Of ik prik het aan een stuk wilgenhout als een soort spies.  
Dat laatste doe ik vooral met voor hen nieuwe groente of fruit soort.

Uiteindelijk valt het dan ook vaak op de grond.. maar pas nadat ze ermee gestoeid hebben. Als het "speeltje" hun interesse eenmaal gewekt heeft dan eten ze nieuwe dingen makkelijker heb ik gemerkt.
De spruitjesketting was een hit. De appel/peren/druiven spies is ook gesloopt. Appel bleek toen favoriet.
En vanmorgen een bosje muntblaadjes bijeengebonden. Er is niet veel van over, ligt ook aardig wat op de grond.. maar de smaak is nu in ieder geval bekend.
Volgende keer kijken of ze het uit een bakje willen eten nu.

Een flink stuk kokosnoot met schil en al maakt een leuke eetbare schommel. Een stuk verse mais rolt lekker over de bodem. En onder een halve paprika kun je je leuk verstoppen.
Te grote hoeveelheid voor 1 of 2 parkietjes? Gewoon na een poosje weer weghalen. Desnoods goed afspoelen, in zakje in koeling en volgende dag nog een kleine hoeveelheid in stukjes in een bakje.

Of maak ( onbekende)  groente eens vast aan favoriete speeltjes. Een verse spercieboon kun je er vaak zo in vast steken.

Succes!

:)