Heeft je parkietje ook bepaalde gewoontes?

Gestart door Viooltje, januari 19, 2011, 18:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Utrechtse Parkieten

Als ik naar mijn kooi loop zit meestal Missy voor het  (ex)voer klepje aan het wachten.
als ik het klepje omhoog duw kom ze er snel tussen door. Het is een soort geheim weggetje!
Ook plukt een van mijn valkparkiet poppen altijd de wangveren van de jongen eruit.
Al het oranje is dan weg! Waarom weet ik niet, niks werkt. Misschien vind ze het zo mooier staan! Haha.





Groeten

EvadNL

Als onze parkietjes gaan eten zit er altijd ééntje onderin de bak te eten, en de ander zit op de stok daarboven op de uitkijk :D erg grappig.

Viooltje

In het speeltuintje hebben we een houten belletje hangen. Het touwtje daarvan is vakkundig gesloopt door mevrouw. Gelukkig zat er nog net genoeg touw aan om er een nieuw touwtje aan vast te knopen. Dus nu begint het van voren af aan.
Ook staat er tegenwoordig een houten huisje op de speeltuin. Dit was een bouwpakketje van een euro bij de blokker. Ze gaan er niet in, maar vinden het prachtig om aan het dak te knagen, zowel hij als zij. Hij is altijd de voorzichtige van de twee. Zij durft meer, hoewel ze jonger is.

3Budgies

Als ik 's ochtends uit bed kom begroet ik eerst Buddha. Ik haal hem uit de kooi en hij gaat meteen onder mijn trui/shirt/badjas zitten, hij verstopt zich helemaal. Soms komt hij 's avonds ook bij mij 'liggen' als ik met een dekentje op de bank zit. Dan kruipt ie er lekker bij! Verder kletst hij de hele dag de oren van mijn kop, ook vind hij het leuk om dingetjes die in zijn kooi hangen los te maken en op de bodem van zijn kooi te laten vallen.

Pixelsan

Pixel heeft een schommel met 2 flossen eronder. Hij slaapt daar altijd tussen!
Hij hangt dus met zijn pootjes wijd om zich vast te houden en dan met zijn koppie in zijn nek....nog nooit gezien.....

elisekuijpers

Dagobert steekt altijd haar koppie tussen haar poten.
Dat deed ze ineens toen ik haar een tijdje had.
Ze hangt soms ook aan de belletjes en doet haar kunstje soms als ze aan de tralies hangt.
Ze doet kunstje die levensgevaarlijk is.
Gelukkig kwam ze nooit vast te zitten.