Heeft je parkietje ook bepaalde gewoontes?

Gestart door Viooltje, januari 19, 2011, 18:56:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

nu toch iets ontdekt bij Groover...

Neemt een hele flinke hap van zijn zaadjes, gaat met zijn koppie het voerbakje uit, en gaat dan heel hard schudden zodat de zaadjes lekker in de rondte vliegen... mafkees!

Viooltje

Als de kooi net is verschoond en er zit nieuw grit in het bakje dan gaat Robin er wild in graaien zodat het grit door de hele kooi vliegt. Waarom ze dat doet, weten we niet.
Normaal jaagt Robin flink achter Ringo aan, maar nu zijn de rollen omgekeerd.
Ze zijn soms zo wild, dat er 1 van het stokje valt.


Pino2006

Net ging pino onderstekop op z'n stokje eten aan een vitamine blok  :-*!

Daniquev

Als wij gaan eten, gaat mijn parkietje ook altijd eten.
Verder is het altijd als ik thuis kom en zijn naam roep, hij zich eerst uitrekt en dan me de hele tijd hoopvol aankijkt tot hij eruit mag.
Verder zit hij elke avond van 7 tot 8 ALTIJD bij zijn spiegeltje. Hij loop hem dan alleen maar kusjes te geven. Daarna gaat hij naar zijn andere spiegeltje en maakt zich klaar om te gaan slapen. Verder gaat hij pas écht slapen in de avond als ik heb gezegd; welteruste.
wel grappig

hillie

Citaat van: Pino2006 op maart 13, 2011, 14:53:08
Net ging pino onderstekop op z'n stokje eten aan een vitamine blok  :-*!

Ons mannetje gaat altijd op ze kophangen als we thee op tafel hebben staan.
Want dan wil meneer eruit.
En wij geven ernog gehoor aan ook ::)

Viooltje

Robin heeft een nieuwe gewoonte.  :D
Als ze op de speeltuin zit, moet en zal het laddertje er vanaf. Ze is er nu al zo snel in, dat het laddertje na één keer trekken valt. Dan is ze tevreden.

Shannon

Mijn valkparkiet zegt altijd als iemand langsloopt: Hallo. :-*

GeetjeBird

mijn parkietjes vinden het heerlijk als ik stofzuig....ze wachten tot ik alles heb gehad..zitten te genieten en fluiten hard door het geluid vd stofzuiger.

En als ik dan stop...stekker uit stopcontact...dan wordt er geprotesteerd...en slim ook. Fladder fladder fladder...kan ik weer opnieuw beginnen...

Germaine
Willie, Timmie, Saskia en Beppie

marinkedejong

De stofzuiger perikelen komen mij ook erg bekend voor ;) Als ik het echter in mijn hoofd haal op een tijdstip te gaan zuigen waarop meneer wil rusten dan "verschuilt" hij zich achter zijn spiegeltje totdat ik klaar ben.

parkiet91

Mijn beide parkieten houden niet zo van vers water denk ik zomaar elke keer als ik het water ververs komen ze naar de bodem pakken stukjes hout en gooien het in het waterbakje. Na een paar uur vissen ze het er weer uit en gaan ze op het houtje sabbelen.

Kleintjes

Ook hier hebben we van die 'Parkieten perikelen' ;)

Tweety vindt 't nodig om OP de groene sprietjes te gaan staan als die uit 't roostertje van de Biobox omhoog komen. Hij trapt alles plat, knabbelt er wat aan en dan mag Silly de rest hebben.

Kruumel daarentegen wordt 'n soort van verdrietig als ik de Biobox er uit moet halen om nieuwe zaadjes erin te doen. Hij blijft dan stug bij de houder wachten tot de Biobox weer terug is gehangen. Hij eet gelukkig wel, maar heeft er duidelijk problemen mee als ik dat ding weghaal  :-[ :o
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Pepelove

Haha.. Ik douche wel eens samen met mijn parkiet...

Alleen tijdens  het afspoelen ( in de zomer) .. Shampoo en dergelijke is niet in de buurt! Ik zorg dat hij goed hoog zit en zet hem op een washandje zodat een goede ondergrond heeft, al zit hij het liefst op mijn hand of schouder. Hij wordt een beetje nat en speelt een beetje met het water

Jahalon

#32
Ja, Piet heeft een rare habbit. Hij zit eigenlijk constant op mijn hand, af en toe mijn hoofd. (meneer krijgt meer lef! ;D) Dat is niet de habbit! Wat ie doet, is zich nestelen in mijn handpalm. Vervolgens gaat hij met mijn duim en wijsvinger spelen. Maar af en toe stopt ie, en kijkt dan achterom! Dat doet ie net zo lang, tot ik de rest van mijn vingers over zijn lichaam leg. Dan speelt ie verder en kijkt ook niet meer om, helemaal druk bezig met duim en wijsvinger! Wat Piet nog niet weet, ik en jullie straks wel, er komt een vriendin voor Piet. Zal die leuk vinden, het is een echte knuffelkous! Te veel knuffelkous dan ik kan geven, dus vandaar!

P.S. Ik weet zelf ook niet hoe ze eruit ziet, heb Engelien wel gevraagd, (maakt mij niet uit maar ben wel nieuwsgierig hoe ze eruit ziet). Maar ze houd het als een verrassing! Wel heeft ze gezegd dat ze mooi is, maar dat is elk grasje!!

GeetjeBird

er schiet met nog wat binnen...

Mijn lieve Serge (RIP) was gek op de beats in nummer van michael jackson..."if you wanne be starting something'
Heb er helaas geen filmpje van... :-\ maar hij ging op en neer en koppie op en neer schuddend. Daar kunnen jullie je vast wel wat bij voorstellen.

Wel eens een ander nummer opgezet van Michael Jackson.....geen succes..was dat bepaalde nummer.


Marianne

Wiske heeft inderdaad een vaste gewoonte zodra er een stukje appel door de tralies komt rent hij er opaf en begint als een wilde het schijfje kapot te maken en gooit dit dolenthousiast overal naar toe en zo hoog mogelijk, vensterbank ramen vloer alles zit onder hahahahaha. Jumbo vindt dit gedrag niet echt geweldig en corrigeerd hem zelfs want Jumbo eet heel voorzichtig netjes van het appeltje. Zodra het stukje eruit valt doe ik het 1 keer terug en dan niet meer  ::)

inie

#35
Mijn Gijs heeft een koordje in zijn kooi waar ik om de 3 cm een knoopje in heb gelegd en die hangt aan de bovenkant van zijn kooi en dat is zijn lievelings speeltje (op zijn spiegel na, of misschien staan ze op een gedeelde eerste plek). Vaak springt hij naar het touwtje en gaat dan op de kop door de kooi zwaaien, heel komisch...
Hij lijkt sowieso fan te zijn van op de kop hangen want hij hangt ook wel eens op de kop aan zijn stokken en gaat dan met zijn kop (en zijn lijf volgt dan) grote cirkels beschrijven terwijl hij ook nog eens zijn koppie draait... Het ziet er heel bijzonder uit...
En hij zit vaak met zijn touwtje op de zijkant van zijn kooi in zijn ene pootje (dus de tralies en het touwtje in de ene poot) en de andere alleen op zijn touwtje, als een soort halve koorddanser ofzo...
En hij knaagt zijn ladders kapot, hij heeft al 2 delen van de zijkant weg geknaagd. (met een snelheid van 1 deel per jaar ofzo)

2BFielicious

#36
Wat leuk om al die gewoontes te lezen van de parkietjes! :D Zo zie je maar, allemaal hun eigen persoonlijkheid!  8)

Mijn Stitch is hoteldebotel van zijn pardoesknuffel (of eigenlijk mijn knuffel, maar inmiddels is die van hem haha), hij speelt vaak al liggend op zijn rug, hij gaat gerust een half uur lang in een waxinelichthouder zit en hij hangt heeeel graag in mijn kaartenboom (met een aanloop springt hij daar in en glijft als een brandweer aan een brandweerpaal naar beneden!), heeft een obsessie voor m&m's in het glazenschaaltje (waar hij dus niet mee kan natuurlijk) en hij houdt zich 's morgens stil totdat ik uit bed kom (erg fijn!).
Ik moet zo om hem lachen altijd!


Leuke foto's! Heb je trouwens de forumregels m.b.t het plaatsen van foto's gelezen? Gr. Lisanne

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Zijn dat van die plastic koordjes waar hij in hangt? Van die scoubidoo dingen?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

2BFielicious

Citaat van: Kleintjes op augustus 09, 2011, 22:21:37
Zijn dat van die plastic koordjes waar hij in hangt? Van die scoubidoo dingen?
Nee het zijn geen scoubidoodingen. Kheb wel van die scoubidootouwtjes in huis maar die houd ik ver van Stitch uit de buurt (toen het een rage was werd er al gezegd dat dat voor kinderen schadelijk zou zijn.. en of het nou waar is of niet... ik houd ze veilig in de kast!).
Ik heb nu wel een speeltouw in mijn kaartenboom gehangen dus nu is dat meestal wel zijn doel als hij in mijn kaartenboom hangt (mits hij niet in de bui is om al mijn kaarten een voor een los te peuteren zodat ze op de grond vallen  ;) ).

fielakia

Mijn Tommie vindt het vooral leuk om de wijnballen uit het bakje op m'n salontafel op de grond te gooien. Hij pakt ze beet, loopt naar de rand van de tafel en laat ze daarna vallen. Wat tegenwoordig ook leuk is, is om er de hele kamer mee rond te vliegen en ze ergens neer te laten vallen.
Verder probeert Tommie te balanceren op z'n balletje of pakt hij het balletje beet en rent er heel de kamer mee door.
Fruit eten doet Tommie alleen uit de hand. Als ik het voor hem neerleg is het blijkbaar niet interessant genoeg. Natuurlijk probeert hij het ook heel vaak uit mijn bakje te halen.
Wanneer de kraan aan staat vindt Tommie het vooral leuk keihard door de straal heen te vliegen en als ik een andere ruimte inga, gaat Tommie boven de deur bij de raampjes zitten kijken wat ik doe. Heerlijk om zo'n vogeltje in huis te hebben :D!