te veel vrijheid?

Gestart door Zazoe, januari 17, 2011, 09:57:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zazoe

ik heb zazoe nu vanaf half november, ik heb haar uit het blok dus ze is nog jong.
zazoe is tam en heeft veel vrijheid, haar kooi staat eigelijk altijd open, dit is nu sinds half december.
ze is daardoor veel vrijer geworden en komt geregeld even bij ons zitten.

alleen is het zo dat ze de laatste tijd steeds meer gaat bijten en slopen.
ze heeft genoeg speelgoed, denk ik, waar ze ook heerlijk mee speelt.
het bijten is voor mijn gevoel meer een soort voor van boos zijn, ze gaat zitten schreeuwen en dan probeert ze te bijten.
maar ook als ze op je schouder zit bijt ze in je nek of oor, in he begin doet ze dat zacht maar nu wordt het echt heel erg hard.

is dit door dat ze te veel vrijheid heeft?!
wie heeft er voor mij een tip?


Kleintjes

Welkom in de puberteit :) Ze gaan dan alles uitproberen en uittesten hoever ze kunnen en mogen gaan.

Er is niet veel wat je kunt doen, behalve dan haar 'stoute' gedrag negeren en 't goede gedrag belonen.
Dat negeren kan soms erg moeilijk zijn, vooral als ze in de oor hapt :S
De puberteit gaat vanzelf over, alleen duurt dat bij 't ene parkietje langer dan bij 'n ander (net als bij ons mensen dus :) )

Ik wens je in ieder geval veel succes!!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Zazoe

ok,  ??? parkieten pubertijd...
haar stouten gedrag negeren, tja dat moet ik dan maar doen!

dank je wel voor de tip en de uitleg..

IceParkiet

Bij sommige mensen duurt het tot de 6 maanden (laten we hopen voor je). Bij mij duurde het tot z'n 1e jaar..