Grasparkietje

Gestart door bigkizzzz, januari 15, 2011, 18:12:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigkizzzz

Hallo allemaal

Wij willen over een tijdje een vriendje voor Koko :-* kopen.Maar waar koop je nu een goed(gezond) parkietje. Bij een fokker (waar vind ik die omg Grave/Nijmegen) of toch in een dierenwinkel. We willen wel een jonkie.Wie kan ons helpen??

IceParkiet

Met dierenwinkels heb ik slechte ervaringen, niet alleen met parkieten maar ook met andere vogels bijv. kanarie's. Ze liegen je van alles voor, dat het dier nog jong is bla bla, terwijl hij al zo'n 8 jaar oud was.
Je kan het beste een fokker zoeken op bijvoorbeeld marktplaats denk ik, daar heb ik mijn parkiet vandaan.

Marcus

Ik moet me hier inderdaad bij aansluiten. Ik heb ook veel nare ervaringen gehad met dierenwinkels. Nu wil ik ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar gelogen word er maar al te graag. Zelf heb ik 1 keer een vogels gekocht, die helemaal bleek te zijn doorgefokt. Arm beest ging continue helemaal door het lint! Erg sneu voor zijn kooigenootje die zo zijn best deed om vriendjes te worden.

Marktplaats kun je inderdaad op kijken, maar pas op met oplichters die niet onderdoen voor de dierenwinkels! Ga altijd persoon even langs en kijk ook hoe de andere vogels eruit zien ( lichamelijk, maar ook qua gedrag ) en hoe de kooien of voileres erbij staan!

GG

Ik heb mijn parkietjes beide van een kweker die een dierenwinkel is begonnen.. ;) dus eigenlijk een beetje van beide!

Je moet gewoon even goed opletten of je een gezond vogeltje koopt.. Je weet van te voren eigenlijk toch nooit of het een "goed" vogeltje is of een doorgefokt vogeltje.. Helaas wordt er inderdaad veel gelogen..

bigkizzzz

Iemand bekent met een (goede) fokker in omg. Grave / Nijmegen.
Op marktplaats vond ik iemand uit Berghem ene Manders iemand die hem/haar kent als fokker????
(we willen nu nog geen vogeltje erbij maar ergens in juni)

fayli

Wij hebben een vogeltje gehaald bij mensen in millingen aan de rijn. Weet hun naam eigenlijk niet meer. Maar  was er wel erg positief over.