Puck Wil Vliegen

Gestart door janet simone, oktober 01, 2005, 13:43:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janet simone

Hallo allemaal,

Deze week heb ik eerder een berichtje gestuurd omtrent het kortwieken van onze Puck. Doordat ikzelf niet goed op de hoogte was van het kortwieken heeft de kweker mij op het hart gerukt dat dat de beste manier was om de vogel handtam te maken. Nu het volgende. Binnenkort zal Puck vast wel meer willen ontdekken dan zijn eigen kooi. Ons gezin zit hier al verlangend op te wachten tot het zover is. Maar Puck kan geen kant uit omdat ze niet kan vliegen. De kweker bellen en hij komt met het volgende, je kan hem al lang uit z'n kooi halen en steeds weer door je handen laten gaan. Puck weet dat hij dan toch geen kant op kan en zo wel aan jou went. Nu ben ik toch op mijn intiutie afgegaan want ik denk dat je met wat voor huisdier dan ook een vetrouwen moet opbouwen uit vriendschap en niet bestaande uit angst. Ik heb jullie mening en advies nodig om weer verder te kunnen met Puck. Bedankt voor jullie vorige reacties uit de eerdere mail, het heeft me goed gedaan.

Caradow

Mijn vogeltjes zijn in de tijd dat ze niet konden vliegen ook altijd uit de kooi geweest. Ze zaten er altijd boven op, konden rond de hele kooi klauteren en ook zaten ze graag heel de dag bij ons op de schouders, asl ze weg wilden lieten ze at merken en dan zetten we ze terug op de kooi. enig verschil is wel dat Coco in principe al tam was en zo Ukkie kon laten merken dat het goed was als ze bij ons zaten. Als Puck in de kooi niet meer bang is voor je hand kan je hem uit de kooi halen en dan laat hij zelf wel merken wat hij wil. inderdaad wel pas als hij niet meer bang voor je hand is IN de kooi.

veerle

hey,


ik had ook ooit een parkiet gekocht die al gekortwiekt was en deze kon hem goed behelpen door te klimmen enz.

en ik liet hem ook los en hij liet het wel zien waneer hij ergens ander wilde of in zijn kooi wou :)

Dylantjuh

Als je hem eruit laat kan je nu het beste tam gaan maken, en als hij dan weer kan vliegen is hij tam en zal hij naar je vinger toen gaan.