Twitter weer of no steeds ziek

Gestart door liesanne, januari 15, 2011, 12:59:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Twitter is de laatste tijd weer erg stil. Ze eet nog goed en drinkt ook.
Ze komt haar kooi nog wel uit, maar klimt dan omhoog en vliegt naar de parkieten boom, omdat Tweety daar zit.
Ze probeert nog wel eens te vliegen, maar dan stort ze vaak neer. Ze kan geen hoogte houden.
Vandaag zag ik dat ze ook een vies kontje heeft. Tweety word nu ook wat stiller en zoekt haar nabijheid telkens op.
Ga nog maar even dit weekend afwachten, want ik heb een jarige en feest. Maandag ga ik dan maar eens bekijken of ik naar de DA ga.
We zijn met haar een tijd terug geweest en toen kreeg ze antibiotica. Het was een ramp om het te geven.
Jullie horen nog wel van mij.

Groeten Daphne, moeder van Liesanne.

Ze kibbelt trouwens nog wel met Tweety. Ze speelt nog steeds de baas.

lovesbudgies

Lijkt me een goed idee inderdaad om weer even langs de dierenarts te gaan.

Veel succes!

Moppers

Als je vermoed dat het dagelijks ingeven van antibiotica meer kwaad dan goed doet, dan kan je je dierenarts ook vragen om het via een injectie te geven. De injectie is goed voor een week (of misschien zelfs langer, dat kan je dierenarts je vertellen), tussendoor hoef je dan niks in te geven.

liesanne

Goede tip. Zal toch maar actie gaan ondernemen, want Twitter en Tweety worden ook erg stilletjes.
Goede tip van die injectie!
Wij hebben wel erg veel pech met de parkieten! Ze kosten ons bergen met geld. Natuurlijk heb je wel wat over voor je beestje, want dat weet je als je hem aanschaft.
Maar ik heb een parkiet gehad die dertien is geworden en nooit iets had. Nu is dit al de tweede parkiet die constant wat heeft. Loopt flink in de kosten.
Ga morgen maar eens bellen met de DA.

Hou jullie op de hoogte.

Mars

Dat is zeker pech. Hopelijk 'betaalt' het straks eens uit en kunnen jullie dan wel genieten van een gezond beestje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

Heb voor vrijdagochtend een afspraak gemaakt. Ik heb nog doxoraldruppels, maar ht was niet verstandig om die te geven zeiden ze. Twitter heeft nu allemaal poepjes aan haar kontje hangen en ze slaapt heel veel. Gisteren kwam ze nog wel uit de kooi, maar echt rondvliegen doet ze dan niet. Tweety is ook wat stiller, maar dat komt denk ik ook omdat  Twitter zo stil is.
Vrijdagochtend ga ik meteen heen! Dan hoor ik het wel weer. Ik neem de tip van de injectie wel mee, want dat lijkt mij prettiger voor ons en voor het beestje.

liesanne

Tweety niest nu toch ook! Ben blij dat ik een afspraak heb gemaakt.
Morgen komen ze mijn keukenkastjes schilderen en dan zal ik ze uit voorzorg even boven op een slaapkamer zetten.
Zal het daar warm maken.

Mars

Ja, Laat ze nu maar warm en rustig zitten. Ook als je ze weer beneden hebt. Liever niet laten vliegen nu.

Jammer dat jullie pas vrijdag een afspraak hebben, houden jullie ons op de hoogte?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

ga morgenochtend naar de DA. Vandaag kon ik echt niet, want ik moest werken. Woensdag wilde ik gaan, maar toen was de VA niet aanwezig en was er alleen een gewone DA.
Ze kletsen wel nog en Twitter begon zich net helemaal te poetsen. Is toch nog een reden om aan te nemen dat het nog niet heel ernstig is.
Morgen hoor ik meer.

liesanne

Allereerst, bedankt Moppers voor je lieve berichtje.
De dierenarts heeft Twitter helemaal van top tot teen bekeken en bevoeld. Ze heeft geen snot en ze ziet er best nog goed uit.
Haar ontlasting zag er ook goed uit en de klont poep was net gisterenavond eraf gevallen.
Het niezen en het niet goed vliegen duiden toch op een infectie of zoiets.
Ze hebben nu allebei antibiotica die ik moet geven via het drinkwater.
Mijn vriendin was mee, want Liesanne moest naar school. Ze schrok van de rekening. Ik heb het er wel voor over als het maar helpt.
10 dagen en dan moeten ze zijn opgeknapt.
Houd jullie op de hoogte.

Groetjes Daphne.

liesanne

Ze zijn vandaag enorm in de rui. Tweety heeft veel energie en is ook lekker aan het vliegen.
Twitter komt er niet uit. De DA zei dat ze er wel uit mochten. Het kost misschien energie, maar het geeft bij tweety ook stress als hij niet mag vliegen wat hij nu gewend is elke avond.

Mars

Die rui maakt ze kwetsbaar. Het kan zijn dat ze daardoor al stiller zijn, maar ze zijn ook meteen vatbaarder voor ziekte.
Sterkte er mee, ik hoop dat het allemaal wat meegaat.

Drinken de vogels goed? Volgens mij geven jullie nog steeds pellets, dus dan zou het antwoord 'ja' moeten zijn? Zo niet (zaad), houd het dan goed in de gaten dat ze wel van het water drinken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

Twitter en Tweety zijn weer iets beter. Twitter is alleen enorm in de rui gegaan. Zelfs zijn staart is korter geworden!
Ze eet en drinkt nog goed. Ze is niet echt een ziek vogeltje, dus we wachten momenteel af. Meer kunnen we toch niet doen.
Ze krijgen zaad. Pellets kreeg Parka, maar Twitter kreeg zaad en Tweety was ook niet anders gewend.
Ik geef Xtravital. Is goed voer. En ik vind dat overzetten zo'n gedoe. Ik heb ook een parkiet gehad die 14 jaar oud is geworden op gewoon goedkoop zaad.