Geschikt speelgoed?

Gestart door Audrey, januari 14, 2011, 22:29:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audrey

Ik was vandaag in Ikea, en daar zag ik dit:
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70108912

Ik denk er al een tijdje over om zelf een klimtouwladder te maken, maar toen ik dit zag, bedacht ik dat het wel een leuk alternatief zou zijn. En met mijn handigheid kan ik het nooit zo mooi krijgen :p
Maar ik vraag me wel af of het wel geschikt is voor Croky en Zazou. Het lijkt me niet dat ze er in vast kunnen raken (zie onderstaande diameters), maar misschien is het materiaal niet geschikt.
Dus, voor ik het hen geef, graag even jullie mening.

Nog even wat productinfo (te vinden ook via bovenstaande link):
Productbeschrijving
Haak: staal, 100% polypropeen
Frame: polypropeen, 100% polypropeen

Afmetingen:
diameter ringen: 9cm
minimale diameter "vierkantjes" ertussen: 5cm

chippie

Ik geloof dat dat wel kan hoor! Ik heb dit al is bij iemand in de voliere zien hangen.
Volgens mij gaan ze dat heel leuk vinden  :).

lovesbudgies

Dit is geen probleem, meerdere forumleden hebben 'm ook thuis.
Ik zou 'm alleen niet zonder toezicht in een volière hangen, of gebruiken als je jonge parkietjes hebt, ze blijven er namelijk nog wel eens aan haken met hun nageltjes.

Petr@

Vorige week stond ik daar dus ook mee in me handen. Was aan het twijfelen en heb het maar terug gelegd. Nou morgen
toch maar halen dan. 
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Audrey

Ok, dan geef ik hem, en hang er wat speeltjes en zo in.  :D

Even terzijde, maar ik wou dit toch delen met jullie, laatst kocht ik 4 leuke reuzenradjes op kapaza voor 50 cent per stuk. (Met verzending betaalde ik voor de 4 radjes 5,70 euro in België, voor die prijs vind ik hier moeilijk 1 leuk en veilig speeltje, laat staan dat ik dan nog 3 stuks in reserve heb). Dezelfde verkoper heeft nog vogelspeeltjes aan dezelfde prijs:
http://nl.kapaza.be/belgie/vogel-accessoires-diversen-items-53499731.htm
Alles is nieuw, en ik ben heel tevreden over de service en snelheid waarmee alles geregeld was. Croky is er voorlopig nog iets minder tevreden over, het zijn maar enge dingen  :P maar dat keert wel.

Audrey

OK, dit is al een oud topic, maar het gaat over hetzelfde.
Ik heb dat ding van IKEA gehaald, er enkele speeltjes in gehangen en opgehangen in mijn kamer (waar Croky en Zazou wonen en de hele dag los vliegen). Maar geen interesse...
Eerst hing het voor mijn raam, omdat daar vroeger een van de lievelingsspeeltjes van Croky hing, en ik dacht dat hij misschien de link zou leggen.
Sinds kort heb ik nu een soort van platform gemaakt waar het IKEA-ding aan hangt, samen met enkele andere dingetjes. Ik heb Croky al eens zover gekregen dat hij er op stapt, maar meer ook niet. Hij zit daar dan ineengedoken in zo'n ring met zielige oogjes (schattig hoor, dat wel  :P) tot ik mijn hand voor hem hou, maar hij speelt totaal niet er in en ik denk, als ik hem laat zitten, hij zou blijven zitten.

Ik dacht dat Zazou (die toch een stuk dapperder is) wel het goede voorbeeld zou geven, zoals ook met hun speeltuin gebeurd is, maar niet dus.

Ik vind het zo jammer dat dit niet gebruikt wordt, net als de rest van het platform. Tijd geven heb ik inmiddels wel gedaan denk ik, favo speeltjes hangen er in. Nog iemand tips?

En spelen jullie parkietjes er in?

lovesbudgies

Elke dag even een stukje andijvie erin hangen? :) (of wat anders dat ze heel lekker vinden)

Audrey

Ik ga morgen even witloof kopen dan :) dat is hier wel hét lokmiddeltje.