biogarde in pellets

Gestart door martinekl, januari 11, 2011, 22:52:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Oke thanks lovebudgies. Ik zal hem vandaag, morgen en overmorgen helemaal geen zaadjes geven. Kijken of het werkt.

lovesbudgies

Wel goed lezen! :P

Morgenavond mag je een stukje trosgierst geven. En elke dag even wegen.

martinekl

Ja wij vinden ook dat we erg lang bezig zijn.
We hebben hier afgesproken dat, omdat we eigenlijk alles al geprobeerd hebben en het niet lukt we gaan stoppen. Maar wel voor nu, even een paar weken gewoon zaadjes, en dan gewoon weer opnieuw proberen.
Misschien doen we toch iets niet goed, wat zou ik echt niet weten, opsluiten in de kooi is geen optie omdat ze dan erg in paniek raken.
We hebben voor de opvang twee valkjes hier, misschien is dat het probleem wel.
Misschien zijn we er te veel mee bezig, we weten het niet, maar het lijkt ons voor nu even beter om te stoppen en rust erin brengen en dan weer proberen.
of is dat geen goed idee?

lovesbudgies

Ja lijkt me een goed idee. En over een paar weken weer proberen.
Ondertussen kun je wel een keer ergens waar ze vaak komen een grote spiegel neerleggen met wat pellets erop. Wie weet proberen ze het ineens.
En als snackje kun je wel de pellets met biogarde blijven geven.

IceParkiet

Goed idee martinekl, lijkt mij ook wat. We zijn al 5 dagen bezig met deze manier en het helpt niet, zoals lovebudgies zegt blijkt het niet zo'n goede manier te zijn. Ik ga hem een paar dagen alleen zaadjes geven en gewoon opnieuw beginnen, met alleen maar pellets en wat trosgierst/fruit/groente.

Marcus

Probeer bovenstaande methodes maar eens uit. Laat maar weten of het gelukt is. Enne.... veel succes!  :)

IceParkiet

Haha, heb een eigen methode gevonden die werkt :
Je geeft naast pellets zaadvoer, hij eet eerst de zaadjes en daarna gaat hij naar het andere bakje --> hij eet pellets?

oftewel :
Ik wilde deze week alleen zaadvoer geven dus ik had er naast een bakje met pellets een bakje met zaadvoer bij gedaan. Hij gelijk naar het voer en vreten vreten vreten. Uiteindelijk zat ie vol. 5 minuten later ging hij naar het bakje met pellets en begon hij te eten???
Nouja zeg :p rare beestjes  8)

Marcus

Heb je de vogel duidelijk zien eten van de pellets? Als dat wel zo is, dan kun je het zaadvoer natuurlijk meteen schrappen.

IceParkiet

Hij at er een paar hapjes van (ik zit nu op school weet niet of hij er nu wat van eet  :P)

IceParkiet

Hij eet normale zaadjes maar ik heb nog steeds een bakje met pellets. Hij gaat heel vaak bij de pellets staan en kijkt in het bakje, verder doet hij niks. Vreemd. verder eet hij normaal.