Help mijn Parkiet van 5 maanden is opeens ziek :(

Gestart door Cocobaby, januari 10, 2011, 22:12:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cocobaby

Hoi,

Ik ben nieuw hier! :D
Ik heb een hele lieve tamme pratende parkietje: Coco! hij is heel snel tam geworden en ging al binnen 2 maanden beginnen met praten( dit omdat ik heel veel tijd aan hem geeft) sinds 2 maanden heeft ie ook gezelschap gekrgen van een popje: Tweetie( die heel erg jaloers kan zijn)

Sinds 3 dagen is Coco opeens zo erg stil geworden. Hij begon opeens veel te slapen, ik dacht eerst dat het zijn rui proces was. Maar dag 2 was het ook zo, en wat vreemd was dat hij op rare plekken ging slapen. alsof hij in de kooi geen rust krijgt (door tweety) En hij at niet meer zoveel. gelukkig wel zijn favoriete trostgier beetje!

Gisteren hij heel hevig ademenen ik ben zo geschrokken en heb zitten huilen. Ik kom net van de huisarts terug. Ze denken dat hij iets met zijn longen heeft, infectie ofzo. hij is zo zwak geworden ik ken hem gewoon niet meer zo. :(

Ik heb antibiotica gekregen: Doxoral  2x 1 drups. Heb hem met tegenzin gegeven hij ging het helemaal van kuchen. nu heb ik sinds 3 dagen mijn infrarood lamp aan, ik observeer hem echt! gisteren ging hij wel paar keer eten uit zijn voerbakje en vanochtend ook.
Maar sinds ik terug ben van dierenarts is hij nu erg verzwakt. Ik ben zo bang heeft iemand ervaring hier mee?

groetjes Es


Mars

Sterkte er mee! Meestal zie je na een dagje dat de medicijntjes snel gaan helpen.
Maar tot die tijd hem lekker met rust laten en warm houden en evt bijvoeden ( extra stukje trosgierst, wat zaadjes uit je hand?)

Hopelijk knapt hij toch nog snel op.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cocobaby

Dankjewel Mars!
zucht ik hoop echt dat hij snel opknapt!
ik ben de hele dag naast de kooi kijken wat Coco doet! gelukkig heeft hij 2 x trostgier gegeten wel met moeite maar uit mijn hand eet hij niet meer, hij is nog zwak!

Ik merkte net dat hij hoop ontlasting vast zit aan ze onderkant??!! kan dat kwaad zijn?

alvast bedankt!

Mars

Dat kan evt. verstoppend werken en dan is het beter het er weg te halen. Maar dat moet je zelf even inschatten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Asha

Doxoral kan er ook voor zorgen dat je vogel diarree krijgt, dus ik zou het in de gaten houden en anders weer even overleggen met je dierenarts.

Heel veel sterkte. Ik zal voor hem duimen!

Cocobaby

Gelukkig sinds gisteren is Coco klein beetje opgeknapt hij eet uitzichzelf weer..!!! maar hij is nog bang vooral als het tijd is voor zijn antibiotica.
zijn ontlasting varieert 2 dagen geleden was het zwart, gistren had hij diaree en vandaag is het weer zwart!

Bedankt guyz ik zal vandaag de dierenarts opbellen

liesanne

Twitter werd van ons ook misselijk van dat middel. Het ging uiteindelijk wel beter met haar. Sterkte!!