Hoeveel parkieten in een kooi?????

Gestart door bigkizzzz, januari 10, 2011, 17:01:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigkizzzz

Hallo we hebben nu 1 parkietje en we zitten eraan te denken om over een tijdje er een jong vogeltje erbij te nemen. Maar nu heb ik wat vraagjes
1: maakt het uit dat het een jong vogeltje is (koko is dan ong 1,5 jaar)
2: Kunnen ze gelijk samen in 1 kooi (ik dacht zelf van niet)
3: Moet het een mannetje of een vrouwtje zijn?? Koko is een popje
4:Is onze kooi wel groot genoeg voor 2 grasjes (we hebben de ferplast ibiza die met die leuke landingsbaan hihi :D)

Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen. in ieder geval alvast bedankt!!!!

Kleintjes

1: Leeftijd maakt niet uit
2: Je kunt ze beter eerst aan elkaar laten wennen in 2 aparte kooien.
3: Als Koko 'n popje is kun je beter 'n mannetje kiezen. 2 popjes gaan niet altijd goed samen.
4: Lijkt me geen probleem, mits ze buiten mogen spelen (in de kamer natuurlijk :P ).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

bigkizzzz

dankje voor de antwoorden
maar Koko zit soms ook heel lang alleen in de kooi (als wij gaan werken) maar zodra 1 van ons thuis is mag ze eruit. is de kooi  dan nog steeds geschikt???
En wat is het beste foefje om te zien of het een mannetje is wat toen we koko haalde dachten we ook dat ze een mannetje was zelfs de mensen op parkietenfreak hebben lang gedacht dat ze een popje was vanwege haar blauwe dop.

Mars

Over het algemeen geldt voor de neusdopjes bij jonge vogeltjes:
- zachtblauw met een beetje wit rondom de gaatjes = popje
- diepblauw zonder wit, of paarsig/rozig = man

Kies dus gewoon een vogeltje uit waar het duidelijk bij te zien is  :D

Enne.. ik heb het topic even bekeken over je popje, maar de reden dat het bij je andere vogeltje moeilijk te zien was, had vooral te maken met de kwaliteit van de foto's: niet bij daglicht, of niet scherp ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..