De vogelarts weet het beter....

Gestart door GeetjeBird, januari 09, 2011, 21:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeetjeBird

Twee dagen voor de jaarwisseling werden we geconfronteerd met een verschrikkelijke keuze.
Onze Sjonnie was al enkele dagen niet lekker en er haar buik was behoorlijk opgezwollen. Je kunt heel internet afspeuren, je kunt advies inwinnen bij mede parkietenliefhebbers maar.... Een parkietenlichaampje zit zo complex in elkaar. Daar kan alleen een vogelarts goed over oordelen.

Ik weet dat een consult duur is. Maar bespaar het beestje een hoop leed...en en uiteindelijk jezelf ook.
Onze lieve Sjonnie was niet meer te redden. Die diagnose is echt alleen maar door een dieren/ vogelarts te stellen.
We hadden kunnen wachten tot ze een natuurlijke dood zou sterven  :(. Dat had nog weken kunnen duren om uiteindelijk na een lijdensweg alsnog te overlijden. Daarom hebben we haar in goed overleg met de vogelarts in laten slapen.

Ik snap het helemaal dat we hier bij elkaar informatie zoeken over vreemde symptomen. Zorg dat je iedere maand een tientje opzij legt dan heb je in dit soort situaties altijd geld beschikbaar.

We missen onze lieve Sjonnie enorm. Ze was echt een eigenwijs trutje maar ook weer zo grappig en lief.
Sjonnie RIP. Saskia, Williie en Timmie missen je ook.





EvelienM

Helemaal mee eens! En de praktijk van Frank verstappen en Olga Amann in Driebergen is helemaal niet duur, terwijl het wel supergoede en ook echte vogelartsen zijn. Heel veel sterkte met het verlies van Sjonnie :-(

doebadevos

Zeker beter zo'n beestje laten inslapen als laten lijden,
heel veel sterkte ermee!

Asha

Ik ben het ook eens met jullie beslissing en dat je bij ziekte ook beter een vogelarts kunt raadplegen. Die heeft er immers ook voor geleerd, naast de ervaring die ze vaak al hebben. Hier op het forum kun je elkaar alleen maar helpen door ervaringen uit te wisselen. Soms is dat genoeg, maar twijfel je dan moet je inderdaad ook een arts inschakelen.
Jullie hebben echt enorm je best gedaan voor Sjonnie.
Heel veel sterkte *knuf* (mist eigenlijk een knuffel smilie)

Ingsu

Heel veel sterkte met je verlies.
Ik heb onlangs precies hetzelfde meegemaakt, mijn parkietje moest toen ook worden ingeslapen... dat is verschrikkelijk, maar zoals je al aangeeft is het veel erger als ze nog weken moeten lijden!

Groetjes, Inge